28 Oktober 2008

Jawapan Same Suka....

Ikuti dulu paste tulisan dibawah dan baca dengan teliti jawapan dari Cina Islam.


Same suka said(1):

Tidak syak bagi teman nak bagi tahu salah seorang ADUN PAS yg deperhati BPR ialah ADUN Titi Serong. Teman rasa ada sesuatu yg tak kena dgn ADUN Titi Serong. Teman masuk bloq cina Islam, ruangan c/box dia dah ditutup. Katanya ruangan tu dah disalahguna.

Tapi teman dengar dari kawan dari Parit Buntar. ADUN Cina Islam tak boleh nak jawab banyak soalan berkaitan peruntukan yg dia dapat.

Teman dengar juga ADUN Cina Islam dah semakin berlagak sampai pi lawat jenazah pun pakai kot dan tie. Ada juga pakai baju melayu samping, langsung tak hormat keluarga si mati.

Teman juga dapat tahu dia dok perhodoh pimpinan PAS Kawasan kepada pimpinan PAS Negeri.Pimpinan Negeri percaya dia hidup2 tak pi siasat.

Apabila ada orang PAS Kawasan pertikai keborosan dia guna peruntukan kerajaan negeri. Dia kata orang yang pertikai dia sebagai pembangkang

Same suka said(2):

Teman dapat tahu ramai AJK PAS Kawasan dah tak percaya kepada ADUN Cina Islam kerana tak telus.

Sampai sekarang tak tahu di mana peruntukan separuh tahun sebanyak 75 ribu dibelanjakan. Yang tahu dia ni boros dan tak peduli kepada PAS Kawasan.

Teman tanya juga dekat ADUN Kawasan teman fasal peruntukan 75 ribu tu. Katanya, peruntukan tu dia beri kepada rakyat spt perbaiki surau, beli khemah utk orang kg, beli pinggan mangkuk utk surau dan banyak lagi.

Masalahnya kawan teman bagi tahu di DUN Titi Serong, tak da surau dan masjid yang terima peruntukan sebegitu. Tak tahu di belanja ke mana?

Yang tahu, peruntukan 10 ribu utk perayaan Aidilfitri, Tahun Baru Cina dan Deepavali dah habis dibelanjakan.

Yang tahu juga, dia panggil Azhan juara akedemi nasyid buat persembahan depan pejabat dia. Panggil Azhan ni saja pun rasanya makan belanja 5 hingga 10 ribu. Mana peruntukan dia guna, takut peruntukan utk rakyat 75 ribu tu.

Kawan teman bagi tahu orang luar tak tahu perangai ego ADUN Cina Islam. Pimpinan PAS Pusat dan Negeri juga tak percaya kpd PAS Kawasan kerana sejarah PAS Kawasan ini selalu bergaduh dgn pimpinan negeri.

_____________________________________
JAWAPAN CINA ISLAM

Pagi tadi saya menerima satu SMS dari sahabat karib seorang bloger memaklumkan apa yang saya paste kan diatas, (mohon izin dari matsaman kati dan penulis mesej diatas) untuk di jawab bagi mengelakkan fitnah ini terus tersebar.

1. Cbox ditutup- alhamdulillah ianya saya tutup pada hari dan dibulan yang paling mulia iaitu Ramadhan yang lepas. Adakah saya boleh membiarkan orang menghantar gambar-gambar lucah melalui blog yang saya kendalikan, saya sangat bimbang dengan keterbatasan waktu untuk membukanya blog saya sudah penuh dengan paste pihak yang tidak bertanggung jawab. Nasib baik yang terakhir dan paling banyak sempat saya kesan dan padamkan. Apapun itu hak pemilik blog apapun untuk menjaga blognya.

2. Lawat jenazah pakai kot dan tai. Walaupun segi hukum tidak salah kenapa perkara sekecil ini diperbesarkan dan dinasi tambahkan. Sebenarnya cuma sekali saya pergi lawat jenazah di Pekan Baru dalam perjalanan ke Ipoh. Biasalah pakaian kerja saya dari Isnin hingga Rabu, pakai tai dan kot di pejabar. Khamis baju batik, Jumaat pakai baju melayu dan sampin , hari sabtu dan Ahad berbaju korperat atau biasa ikut keseuaian.

Saya pun tidak perasan sangat kerana saya perhatikan ramai juga penjawat awam pi tengok orang mati pakai tai, malah semasa jadi guru dulu banyak kali saya pergi melwat orang mati pakai tai. Selain itu tidaklah semua mengada-ngada seperti saudara, malah anggap itu perkara yang tidak perlu diperbesarkan.

Sangat malang ditambah saya pakai kot. Sedangkan sebelum sampai ke pejabat saya cuma gantungkan dalam kereta. Orang matipun nampak saya tidak pakai kot, macammana saudara tidak nampak? kalau sejuk sangat seperti hari hujan atau nak ke pejabat tanah saya sekali-sekala pakai.

3. Perhodoh pimpinan Pas kawasan. Baik atau buruk perangai seseorang bukan kerja saya untuk sebarkan kepada sesiapa hatta sampai kepada pimpinan negeri. Maaf ! saya sangat sedikit masa untuk bersembang kosong dan cari kelemahan orang lain. Prinsip saya walaupun orang yang cuba bermusuhan dengan saya, dia tetap ada kebaikan yang Allah anugerahkan, semuga kita semua mendapat hidayah.

4.Keborosan menggunakan peruntukan negeri. Alhamdulillah saya rasa dan yakin semunay telah saya lakukan yang terbaiuk setelah sekian lama kita menenti kemenangan sejak 50 tahun yang lepas. Semuanya dikembalikan kepada rakyat. Selamat menikmatinya. Adakah memberi RM 200 setiap mesjid dan surau adalah boros?

5.Ramai AJK PAS dah tak percaya. Siapakah saudara yang mengeluarkan kenyataan yang berunsur fitnah, adakah saudara salah seorang darinya?

6.Peruntukan 75,000. Sila datang ke pejabat untuk lihat senarainya walaupun saya ragui adakah saudara layak untuk mengetahuinya. Sebagai catatan awal perlulah diketahui peruntukan yang diberikan hanya kepada yang membuat permohonan dan jumlah tersebut adalah terhad dan sudah habis diguna pakai.

Contohnya cuba tanya blloger albanjari betulkan di tanah perkuburan Titi Serong ada penimbunan tanah kelulusan wang tersebut.

7. Azhan Atan. Alhamdulillah perutukannya sebanyak RM 2000 dibiayai oleh seorang dari Kelantan .

Semuga kita semua diberikan petunjuk dan hidayah oleh Allah, antaranya rajin-rajinlah sembahyang berjemaah dan berdoa sesudah itu, kata Tok Guru Nik Aziz masa itulah doa paling makbul.

Allahuaklam...