26 Februari 2009

Kenyataan bodoh Muhd. Taib .

Ketua Penerangan UMNO, Muhammad Muhd. Taib mengeluarkan kenyataan bodoh dengan katanya tindakan Pakatan Rakyat bertujuan memastikan suasana politik Perak terus huru-hara dan memaksa Sultan Perak tunduk kepada tekanan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Tindakan pakatan Rakyat di Perak disifatkan menganggu pentadbiran kerajaan pimpinan Menteri Besar Kudeta,Zambry Abd. Kadir membuktikan mereka merancang penderhakaan bersiri terhadap Sultan Perak, Sultan Azlan Shah.

Memanglah layaknya seorang perompak wang rakyat selangor yang dibawa lari ke Australia bercakap tanpa menghiraukan di Perak juga BN merompak kuasa dari rakyat dan pakatan Rakyat.

Muhd Taib menuduh tapa asas yang disifatkan penyalahgunaan kuasa oleh Speaker Dewan Undangan Perak (DUN), V. Sivakumar yang menggantung keanggotaan Zambry dan enam exco kerajaan negeri serta tiga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) bebas baru-baru ini.

Isu derahaka yang sudah lapuk dan tidak dapat memancing undi orang melayu dimainkan kembali oleh beliau, ‘‘Cadangan bekas Menteri Besar, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin mengadakan sidang khas bagi mengusulkan undi tidak percaya terhadap Zambry merupakan tindakan penderhakaan bersiri kepada Sultan Perak,’’ kata beliau dalam kenyataannya di sini hari ini.

47 ulasan:

radenjowo berkata...

kalau culik anak raja di kira tidak menderhaka, maka ramai lah yang menculik selepas ni.

ILHAM berkata...

jadi la mat taip....tak payahlah taip...Tulis Tangan jerlah....Nayanyok dahhhh

Awanama berkata...

...dia ni bekas cikgu besar tapi tak faham bahasa melayu dan juga tak faham bahasa inggeris. macammana orang2 UMNO/BN boleh percaya dengan kaki kelentong ni, nampak sangat penipunya....

Awanama berkata...

Istilah Derhaka tuuu luass...masalahnya sekarang UMNO telah menderhaka kepada Rakyat Perak...dan saya rasa Sultan pun dah menderhaka kat RAKYAT PERAK...Bila masalah timbul dan tak terjawab.....Alquran dan sunah adlah jln terbaik menyelesaikan semua perkara...ISLAM BERCAHAYA...pemintaan ISLAM BERKEMBANG SEKEMBANGNYA

Awanama berkata...

mat tua kerepot ni bila nak mampos.... rasuah berjuta tp takda apa2 tindakan pon...atas dunia lepas la ko... msk kubur nanti tgu la kena rembat dgn malaikat... org tua x sedar diri....tgk muka pon mmg da tau taik rasuah,,,,

Awanama berkata...

mangkuk la kau al juburi...idham dpt jd ADUN, hang jd apa?pangkuk hayun??

Awanama berkata...

Apa kata buat tajuk fokus:Antara Kerja Derhaka Pemimpin2 UMNO.
Masukkan setiap aksi derhaka mereka kepad raja
dari selangor samapi kelantan..
rasa banyakkan isu..pastu buat risalah dan sebarkan kat orang ramai..baru semua tau..baru padan muka!!

Awanama berkata...

Salam sahabat, saya amat bersetuju dgn anon 17:25. Cepat jgn berlengah lg. Biar semua org tau sape penderhaka di Malaysia ni. Hidup Jebat......

Awanama berkata...

mat taib paling berjaya dalam politik hang kata?? awal skit, berjaya dalam rasuah adala...

Awanama berkata...

Drs jgn dok layan org yang bertopengkan syaitan diatas mengaibkan nama org lain.... Drs aper citer hari rabu nie.... Mb Nizar still pergi court balik ker.... Kerajaan Haram takkan bertahan lama.... Opss luperr, sy nie org dri rapat setia baru......

Awanama berkata...

Kepada al juburi, mat taib tu bukan saje berjaya dalam politik, tapi juga dalam menculik dan merompak. Pendek kata memang terrorrrrrrr...ist.

Awanama berkata...

kudis.... aku rase meke la kudis dlm negeri perak.... topeng perak ker topeng syaitan....

Awanama berkata...

masyaallah.... dlm blog drs pun dah ader virus kudis la.... kebanyakan semua orang melayu munafik yg mengaku islam..... Yb jgn dok layan diorg nie..... islam itu universal.... semua bangsa tak kira melayu,cina,india walaupun bangsa berbeza agama tetap sama..... jgn layan melayu munafik..... w/pun saya sendiri melayu tulen saya tetap benci org yang mengaku bangsa melayu lagi hebat.... bangsa x kemana la....

Awanama berkata...

Astaghfirullah. Mengucap banyak2 topeng perak. Kita patut bersyukur ada orang agama lain dapat hidayah masuk Islam. Biar kena sumpah dengan mak bapak asalkan menegakkan agama Islam. Hang ni agama apa...awat dungu sangat benda simple camtu pun tak reti. Doalah banyak2 supaya dapat hidayah dari Allah. Tak semua orang Melayu dapat hidayah automatically sebab yang ramai selam bukannya Islam.

Awanama berkata...

Kalau Topeng Perak Xinwugi tu sorang yang beragama Islam .... saya takut ada sudah jatuh murtad kerana mempersendakan agama Islam yang syumul.. kalau anda seorang kafir.. bermakna and bukan lagi kafir zimmi.... anda kafir harbi yang wajib diperangi... Kalau di zaman para sahabat Nabi, anda mungkin sudah dipenggal kepala... Renungkanlah dan bertaubatlah segera sebelum terlambat

Awanama berkata...

Jelas kau Kuffar Harbi!!!!
Kalau kau tak hormat agama orang lain.. orang pun xkan hormat kau.. aku yakin kau bukan Islam... kalau kau hina agama Islam dalam keadaan kau jahil tentang ajaran Islam yang sebenar.. aku nasihatkan kau belajar perbandingan agama , teliti semua fakta dalam agama samawi yang ada.. tapi kalau kau hina Islam dalam keadaan kau tahu keindahan ajaran Islam... bermakna kau layak diperangi dan selayaknya menjadi bahan bakar didalam Api Neraka kelak sebagai kafir laknatuLLAH...

p/s : Ada aku hina kau sebab kau bukan islam...Aku hina kenyataan kau yang menghina Islam..

Awanama berkata...

wahai topeng perak yg cendikiawan ko tau ke YB drs tu taat ke tak?.. ntah2 dia lebih taat ibu bapa dia dari ko taat kt ibu bapa ko.. slalunye yg tkde hujah je guna bahasa2 kasar niee.. mari le kite same2 muhasabah diri sendiri tidak kirela sape kite BN atau PR...

Awanama berkata...

Sdra Al Juburi dan Topeng Perak.Bila berforum apasal beremosi."Mat taib berjaya dlm politik" Sila senaraikan.Yg jelas byk salahlaku semasa jadi MB dulu.Dah tertebus kah hingga sekarang.Sdra dpt saham menyokong pimpinan yg korup.Tak usah lah ambil bonus mcm tu.. Dang Ratna Kesuma.

Awanama berkata...

astgahfirlahalazimm..... topeng.... ape nie.... saudara dah lebih melampau..... saudara sedar tak.... saudara agama aper.... agama saudara ajar saudara mcm mana.... anda diminta mengucap dan berzikir bnyk2 mulai sekarang... sebab dari tadi tgk dah bnyk saudara mengeluarkan kata2 kesat yang melampau...

Awanama berkata...

topeng perak. cepat2 bertaubat, tadi kau cakap mak bapak die yang maki die. bukan idham lim yang maki mak bapak die. jangan nak putar belit berita mcm TV3. Komen2 disini nak nasihatkan hang takot2 jatuh murtad (kalau hang ni islam lah)

Kalau pun anda bukan Islam harap2 jangan lah jadi kafir harbi yang wajib diperangi.

renung-renungkan..

Awanama berkata...

adakah disebabkan anda dilahirkan melayu islam.... difikirkan hebat sgt islam anda tue...???? bagi saya tidak.... golongan mualaf bagi saya adalah suatu umat terbaik berbanding org islam yang hanya lahir dari org islam..... mereka dah menerima hidayah dari ALLAH SWT... bkn senang nak terima hidayah dari ALLAH.... pastu plak bkn senang nak beritahu keluarga... tak pasal2 ditembak dgn senapang.... sat gi plak xder saper nak membantu org2 mcm golongan nie.... sepatutnya saudara bersyukur dgn pemberian anugerah tuhan yg mana saudara lahir2 mmg dah islam....

Awanama berkata...

Saya cadangkan Drs Khalil disablekan user comment menggunakan nama yang ditulis ini atau anonim, just enable kan google user sahaja untuk memberi komen. Barulah terpelihara blog YB ni..

Awanama berkata...

saya raser tuhan laknat pada BN-ampuNo.... pasai aper MCA ngan MIC ader kat dlm BN.... kater memperjuangkan satu bangsa dan satu agama jer..... saya sendiri tak tgk pun ameNo halau MCA ngan MIC..... kalau boleh nak jugak tgk ampuNo halau sekali MCA ngan MIC dlm BN...

Awanama berkata...

Maleh nak layan topeng perak. buang masa dan buang air lior. Orang nak bagi ingat tak nak terima. Kite dah usaha tapi karat dia tu dah tebal sangat. Tu sebab dia pakai topeng perak nak tutup muka dia yang berkarat tu. Mesti muka keruh! Nauzubillah!

Shemmi berkata...

lebih baik jadi mat Top!hahaha..

tah hapa2 tah...semua cakap kasar semacam aje...binatang pun xde ckp kasar mcm ni..hormatlah sikit masuk rumah orang..ish ish ish..

Awanama berkata...

xper biar virus masuk kat sini.... janji kiter ader penawar untuk mengubatinya..... saya try pakai kapersky 2009 punyer...

AbiNasr berkata...

Betul.
Saya setuju dengan cadangan Husaini..Minta Drs pertimbangkan..
kalau just enable google user senang nak monitor dan kawal...Harap YB dapat ambil perhatian.

Awanama berkata...

Orang yang macam topeng peraklah yang akan dilaknat. Tinggi sangat ke ilmu agama nko sampai nak mengatakan orang lain murtad?

Awanama berkata...

Tengok Mat MTM (Muka Tak Malu)ni rasa nak tergelak dengan lakonan lawaknya ni. Rasa-rasanya Raja Lawakpun takleh atasi dia. Kah... kah... kah... Dulu dia beri RM 16 juta kat Ku Yah, pas tu bawa RM 2 juta ke Australia. Mana dia samun duit tu? Sebelum itu Almarhum Sultan Salahuddin, Sultan Selangor menangis-nangis depan Tun Dr Mahathir sebab Mat MTM ni kahwin lari dengan puteri baginda. Oh... ya ada dua gelaran yang orang Sengor beri kat dia: Mike Tyson dan Mat Jenin. Kah... kah... kah...

A-I-B berkata...

Syor pada webmaster agar ruang komentar ini hanya untuk pengguna Google Account sahaja bagi memelihara keharmonian

Awanama berkata...

saya org PAS, saya x penah kata pun orang UMNO murtad ... Ketentuan murtad itu dari Allah semata-mata... Tapi ada ciri2nya melalui hati,perkataan dan perbuatan.... Kita hanya bagitau kalau anda lakukan sekian2 ...dan perkara itu termasuk dalam ciri2 kelakuan murtad.. anda akan jadi murtad... Macam la orang makan cili, dia jer rasa pedas... kalau kamu orang UMNO rasa x buat perkara2 yang menyebabkan kamu jatuh murtad ... takper la.. tapi rujukanya mesti Al-Quran dan Al_hadis.. Kalau dah memang nuat perkara yang terang-terang dinyatakan sebagai ciri-ciri orang munafik atau murtad.. kita nak sifatkan macam mana orang tu,..... Ker begini... x murtad walaupun buat perkara yang menyebabkan dia murtad.... X ker bahalaol namanya tu...
Satu lagi... mana bukti ko kata org pas terang tuduh org UMNO murtad... Kebnayakan penceramah hanya nyatakan sifat-sifat dan kelakuan yang ada pada orang murtad... dah memenag ada perbuatan tu dilakukan oleh orng UMNO... jadi camner... kau orang ... tapi bukan orang.... jadi kau ni aper... cow lembu kot.... Sekadar penjelasan...

Awanama berkata...

Tambahan... kalau orang pas sekalipun.. kalau buat perkara2 yang membawa kepada murtad... dia tetap jadi murtad... PAS hanya wadah perjuangan ... Pegangan pada ajaran Islam tu yang paling penting. Mesti buat segala yang Allah suruh dan tinggal yang Allah larang.. baru masuk syurga... Pesanan ini ditujukan kepada semua umat Islam

Awanama berkata...

Ko pergi dengar sendiri ker ucapan dia.. atau ko petik daripada akhbar2 merapu kat kaki lima tu... Mereka berhujah pada ilmu , menggunakan kitab2 muktabar ... Macam saya kata ... kalau kau ada buat perkara2 yang mebawa kepada murtad.. lepas tu kau ni nak di panggil aper...Kalau aku nak sifatkan apa yang kau buat, aku nak sifatkan mcam mana??? kau makan nasi, tapi kau bukan orangnya yang makan nasi... Kau orang... tapi bukan orang.... jadi kau aper??? atau cow memang lembu... Susah sangat ker nak faham... gi la ngaji agama... kubur kata mari , dunia kata pergi dah nie....

Awanama berkata...

Dah le tu mokcik2 n pokcik2. Kalau diteruskan perbincangan ditakuti mendatangkan lebih keburukan dari kebaikan sbbnya mamat sorang tu x paham2. Kalau mata buta hati terang okay lagi tapi kalau mata terang hati buta takut x lepas titian siratul mustaqim. Gedebuk jatuh dalam api neraka.

AbiNasr berkata...

Wah!
Cukup pantas Drs membateras virus2 jahat yang masuk ke ruangan komentar nie. Tahniah.. Pemantaunann berterusan diperlukan bagi memastikan ada nilai moral dan etika kepada pemberi2 komen... Ingatlah semua pemberi komen2 sekalian... setiap patah yang anda taip ini pasti menjadi hujjah dan saksi di akhirat kelak.. Kalau anda taip perkara yang buruk dan tidak bermanfaat dan tidak menepati kehendak agama ..... anda pasti terperangkap dengan hujah2 dan saksi2 ini yang pasti tidak akan berbohong di mahkamah Allah.. Renungilah bersama, menulislah kerana Allah, berhujahlah kerana Allah.. biar segalanya diniatkan kerana Allah.... baru hidup kita selamat...

FIKIR2KAN LAH

Awanama berkata...

oi mat taib!!!!sapa yg wat huru hara dlu ha??? BN ka PR???? hang xpayh la bg pndangan mat taib oi...hang tu pemikiran utusan m'sia..bengong tahap gaban...buat kepala tau blh la..

Power Renjis berkata...

dah tua2 pon mrapu lagi..duk umah je..jaga cucu lg elok wahai mat taip

lovespiraldownwards berkata...

smenjak bila Mat Taib ni pandai or ada kluarkan statement2 pandai? isi borang ngan speaking Inglish pun tak reti. Oh ye, ada la benda2 yg dia pandai ghasanya. pandai kumpul duit bejuta masa jadi MB, pandai kawin lagi satu kt Siam di samping masuk acara lari jarak jauh membawa anak raja, pandai buat statement2 perkauman, pandai cakap dan bodek, dll..

Awanama berkata...

Kita kena hormat pada orang tua. Lebih2 lagi kalau orang tua nyanyok. Biar la dia cakap apa pun, kita layan je. Mana tahu, nanti dah tua macam dia kita nyanyok lagi teruk.

(tapi rasanya, kalau kita nyanyok, tak le sampai rosak negara ye tak!)

Awanama berkata...

Drs,pengunjung ke laman YB dtg dr pelbagai latarbelakang dan tahap pendidkan.Ada yg cermat.Tidak kurang yg boros bila melontarkan pandangan.Disarankan Drs wujubkan sudut taskirah utk saling ingat mengingati buat tamu dilaman YB.Mohon di usahaka.. Nona Ratana Chulaborn.

Lebai Mangkuk berkata...

orang tua nyanyok, cakap sesuka hati mcm orang bodoh.

Awanama berkata...

Ini orang tua yang merompak wang rakyat, sudahlah duit kerajaan duit UMNO pun dia kebas berjuta-juta ringgit. Itu pun tak sedar diri dah nak mampus.

Awanama berkata...

Layan mat tait habih kito jadi tait....semo alah ke bn jo yang betul....

Awanama berkata...

HEHEHE..UMNO SEKARANG NI CAKAP APE JE ORG TAK CAYA DAH...YANG TAK BETUL MEMANG LA ORG TAK CAYA..CAKAP BETUL PUN ORG DAH TAK CAYA ..PADAN MUKA ...

Awanama berkata...

Mat Taib memang BODOH, BANGANG, BUTA KAYU, NATE MU......Heran aku, org cam ni...hidup lg dlm UMNO...Tak payah ambil pot la cakap dia ni...jangan ambil hatilah cakap dia ni...Mat Taib ni org GILA...jgn ambil hati la.....

Awanama berkata...

ORG ISLAM YG BERAKAL X KAN JATUH UTK KEDUA KALINYA DALAM LUBANG YG SAMA...SKALI TRTIPU MAKA AKN JD INGATAN SELAMANYA...BAGOR ALMINANGKABAWI..

Awanama berkata...

tahniah mat taib...teruskan merapu yg bukan2...perasuah tegar dan x nak amik pengajaran..x takut bila dhadapan ALLAH...
'sesungguhnya orang-orang kafir,sama sahaja pada mereka,samaada enkau[muhammad]beri amaran atau tidak beri amaran,mereka tidak akan beriman'...[al-baqarah ayat 6]...