25 Februari 2009

GMP serah risalah kepada Wakil Kerajaan perak.

TAIPING,24 Feb.:- "Saya memohon sokongan semua pihak bukan untuk diri saya tetapi untuk orang Melayu, 7 Mac 2009 Himpunan di Istana negara, buka soal permit, yang penting sokonglah kami ", Demikian antara ucapan Prof. Dr. Abdullah Hassan yang mewakili Gerakan mansuhkan pendidikan dan pengajaran sains dan matematik dalam bahasa inggereis (GMP) dalam majlis penyampaian risalah berkaitan kepada Wakil Kerajaan negeri perak Pakatan Rakyat, yang diwakili oleh Pengerusi kelab penyokong Kerajaan,Drs. khalil idham Lim di sini.


Hadir sama ialah ketua Dewan Pemuda PAS Perak, Ust. Norazli Musa dan bapa kepada pelajar yang membuat saman kepada Kerajaan Malaysia mengenai isu berkaitan , Mejar(B) Mohd Arif.

Semasa menyampaikan ucapan, Drs. Khalil menegaskan ini dasar yang diteruskan oleh pemimpin UMNO demi untuk memepertahankan kroni yang dikayakan berkaitan dengan program ini. "Kalau dulu bila Rasulullah mengajak kepada Islam ,Abu jahal mempertahankan sembahan berhala kerana ia mendatangkan hasil ekonomi, begitulah pemimpin UMNO dengan mempertahankan PPSMI semata-mata untuk mengayakan kroninya" Katanya..

Drs. Khalil juga kesal dengan usaha membohongi rakyat untuk menunjukkan dasar ini berjaya bila kelulusan nya dikatakan baik walaupun gred kelulusannya diturunkan serendah-rendahnya.

8 ulasan:

Awanama berkata...

Isu Perak maka istana pun masuk campur, bila isu bahasa mana pergi istana Melayu ni. Tanpa bahasa melayu hilanglah bahasa Melayu, Ini sebenarnya matlamat UMNO, bunuh budaya Melayu.

Awanama berkata...

fitnah orang berzina tanpa ada 4 saksi adalah satu dosa besar! bertaubatlah.

Awanama berkata...

hehe cina tolong melayu, melayu ade tolong melayu ke?.. yg saya tau ekonomi org melayu tk maju sbb sifat dengki khianat org melayu gak.. maju sikit kene santau, kaya sikit bongkak, sombong. itu la sifat2 melayu.. beh tu nk wat camno anwar aljuburi? kite nk sokong melayu yg kuat sifat PHD (perasaan hasad dengki) atau cina maklap yg berkerja utk melayu??

Awanama berkata...

Sudah-sudahlah al juburi, kamulah yang PALING membosankan. Tiada sebab YB Drs perlu ikut kata kamu.

Awanama berkata...

Dah masuk dah virus pencacai UMNO Najis Al-Juburi ni...Makhluk tuhan yang macam nilah yang menghancurkan negara sekarang ni...Gi masuk blog pengampu UMNO leee...Takde ruang untuk Al-Juburi kat sini.Shuooohh!!!!Pi jilat jubur Najis Tun Razak...Fikir2kan...

Unknown berkata...

al-juburi sudah lama jadi katak kot tu sebab dier tak boleh nak agak maner kerajaan penipu mana kerajaan yang dipilih rakyat

Awanama berkata...

Orang Melayu jijik dengan Bahasa Melayu, orang barat dok pulun belajar lebih-lebih lagi CIA.

Awanama berkata...

umno nk debat isu bhsa??? pemimpin pun xda yg berpljaran tinggi..takat sjil beli blh la...