25 Februari 2009

Laporan rasuah kepada SPRM esok jam 10.00 pagi.

IPOH : Satu laporan rasuah pemimpin Barisan Nasional kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) akan dilakukan oleh dua ADUN Pakatan Rakyat secara serentak di Pejabat SPRM esok,25 Februari pada jam 10.00 pagi.

Semua pemimpin dan penyokong Pakatan Rakyat serta para pemberita dijemput hadir.

27 ulasan:

Awanama berkata...

Wahai PR, serlahkan sifat rakus dan rasuah BE END. Biar kezaliman mereka terbongkar. Semoga Allah Merahmati semua pemimpin yang cintakan Islam.

Awanama berkata...

....sama sama kita tunggu reaksi ketua dia...,berani tak dia dedah hasil siasatan, sebagaimana dia buat TS khalid Ibrahim, kalau tak berani ...kita solat hajat, baca surah yaasiiin , mohon dia dipencenkan segera.

Awanama berkata...

Salaam....puluhan ribu aduan salahguna kuasa dan rasuah terhadap Be End telah di buat,yang terkena bilis cuma.SPRM telah menjadi parti komponen entah keberapa Be End,apa pun usaha tetap di lakukan,semoga di berkati.

A-I-B berkata...

Allah tetap bersama-sama orang yang sabar.

Power Renjis berkata...

hihi..brape ekor lembu yg bawak2 file ke makhkamah nanti yb?den tak brape yakin sgt SPRM

Awanama berkata...

Udah nama nye ameno... deme buat smua keje baik udahle, rakyat nampak.....tak payoh le...repot SPRM..tak kemanenye...anak dia kn tangkap kt Aust. pon idak jd kudis...

Awanama berkata...

Amal makruf nahi mungkar...itu baru islam sejati. Kalau setakat amal makruf...umpama anak kita buat maksiat tak pe..asal tak kandung anak luar nikah...

Atau perumpamaan...tak pelah jiran kita tu nak dera anak dia...asal jgn menyusahkan kita...

Atau umpama...biarlah orang lain nak masuk neraka...asal kita masuk syurga...erm...tak de nyer ...kalau jiran ko sesat kerana ko tak tegur langsung...ngan ko-ko sekali masuk neraka...itu lah umpamanya...Allahualam.

PEMUDA PAS KEMAHANG 1 berkata...

SPRM

S = Suruhanjaya
P = Pastikan
R = Rakyat
M = Musnah

www.pemudakemehe1.blogspot.com

Awanama berkata...

test

Awanama berkata...

PAS TAK LAYAK GUNA NAMA ISLAM LAGI.PARTI INI TELAH BEERTUKAR WAJAH DARIPADA PERJUANGAN ISLAM KEPADA PERJUANG MEREBUT KUASA. LIHATLAH ALLAH SAYANGKAN PERAK DARUL RIDZUAN DARIPADA ISLAM MUNAFIK.

Awanama berkata...

laporan orang kecewa dan gila talak

fadiga fahmi berkata...

salam...
walaupun sekadar bilis sahaja kita mesti buktikan bahawa mereka tetap bersalah

Awanama berkata...

salam.sila betolkan ayat...bkn merebut krn sesuatu..merebut dari bn yg haprak!untuk wujudkan ape yg allah perintah .nak harap bn sampai mampuih pun nak kena kaji kena kaji...tak hbs2 kaji..please le...kaji dulu diri sendiri 2...tak layak langsung pimpin negara.selamat tggl bn!dah lama dah,,dah tua dah...blh MATI

Awanama berkata...

salam.sila betolkan ayat...bkn merebut krn sesuatu..merebut dari bn yg haprak!untuk wujudkan ape yg allah perintah .nak harap bn sampai mampuih pun nak kena kaji kena kaji...tak hbs2 kaji..please le...kaji dulu diri sendiri 2...tak layak langsung pimpin negara.selamat tggl bn!dah lama dah,,dah tua dah...blh MATI

Awanama berkata...

SPrM akan kata..well kami akan siasat perkara ini dan memerlukan sedikit masa untuk membuktikan kesahihan lapuran tersebut. kami akan memberi laporan kepada ketua hakim untuk tindakan selanjutnya,....mungkin memerlukan 6 bulan untuk siasatan terperici, sekian t. kasih

Awanama berkata...

KASIHAN , SEDIH DAN MALU BILA LIHAT ORANG PAS TERBARING GILA ATAS JALAN DI KUAKA KANGSAR.

Unknown berkata...

hei anonim engkau ni islam ke kapir????????????? pandai-pandai jatuhkan hukum pada orang... sekarang kaji dulu jangan nak cakap orang lain munafik.... sebab orang yang salah tak kan mengaku salah... samalah juga orang yang munafik tak kan nak ngaku munafik

Awanama berkata...

Drs akan berada di Ipoh.Siapa pula buat lipUtan Ir Nizar di KL?Jgn kami di biar dlm misteri tanpa informasi.Apa apa jua buat semua pimpinan "We do the best.ALlah do the rest.Take Care" Nona Ratana Chulaborn.

Awanama berkata...

Aku tengok komen kat sini tak ada kelas. Tak ilmiah. PAS masih tak nampak perancangan DAP. DAP yg sebenarnya beria-ia sangat diadakan pilihanraya. Tengoklah PRU 12 lepas, PAS pun menang 5 kerusi aje. Majoriti adalah DAP.
kalau ada pilihanraya semula dan PR menang semula dan jumlah kerusi yg dimenangi sama maacam semasa PRU 12 dulu, maka DAP akan minta nak jadi MB. Dulu dia silap sebab tak letak calon melayu. Sekarang kalau ada pilihanraya semula dia akan letak calon profesional melayu sebagai calon DAP supaya boleh jadi MB jika menang. Masa tu melayu PKR dsn PAS akan terlopong sebab Perak jatuh ketangan DAP yg diperintah oleh melayu sosialis.
Inilah yg dikatakan, orang melayu PAS dok kasi DAP menang, lepas tu jangan harap dapat apa. Tengoklah kat Pulau Pinang . PAS tak ada apa.
Kepada penyokong Melayu PKR dan PAS, renung dan fikir-fikirkan...

Awanama berkata...

Aduhai Cik Sasha.Do you think you are so "ilmiah"? bila sdri berhujjah sekadar bersandar pd "andaian"!.Dgn senario siasah masakini (dgn izin Drs) just stupid fools will backup and remains in the assabiyah UMNOs. Nona Ratana Chulaborn.

Awanama berkata...

Jangan marah kat Shsha. Dia baru balik dari kursus di IAB Janda Baik tu. Kursus Bina Insan....

Awanama berkata...

woi shasha baik la ko goreng cucur bawang kat umah lagi baik daripada cakap pasai politik..tu la jangan terlalu ikut prasangka buruk..ko tengok kat perak masa pr memerintah DAP ikut ketuanan melayu Islam..bila Pas bagi nasihat tentang tarian pocho-pocho yang mak ngko suka nari tu DAP hormati pendirian PAS begitu juga dalam masalah hudud...cuba tengok bila umno muka tak malu rampas kuasa di perak dah ada dah nak buat konsert pop yeh yeh di info ternak sg siput ni apa la umno ni dah takde kerja lain ke asyik nak menghalalkan yang haram aje...aku pasti shasha ngko sekeluarga mersti datang nengok konsert pop yeh yeh maklumlah UMNO

Awanama berkata...

Alah beb apa nak heran memang zaman umno memerintah 50 tahun pun di Perak ni cina yang berkuasa lu pegi tengok la kat pekan tu sapa punya bangunan cina semua beb takde beza pun...cakap aje perjuangkan nasib orang melayu ceh bohong atuk gua bapak gua hidup susah..orang Umno yang dia tahu nak jual tanah aje dan jual tender pada orang cina...woi gua ni nampak aje macam kutu tapi gua taklah sebangang lu orang sokong Umno..woi brader cuba lu orang bukak mata luas-luas...tanah dari manjung..lahat...tambun limau bali..ampang...kampar...gopeng...grik ..semuanya yang luas berekar-ekar kepunyaan cina MCA sapa bagi tu....zaman UMNO la brader...apa cikai punye otak la korang ni...Wa hormat MB NIzar dia nasihat kat orang-orang muda macam wa ni sembahyang...jangan buat maksiat...dengan melepak...main awek rewang...itu semua gua dah tinggalkan dah insafff kepada Dato Seri Nizar...Gua sayang sama lu....takbiirrrrr

Awanama berkata...

pakatan khususnya PAS bukan merebut dan gila kuasa. dalam islam sendiri jihad ada byk peringkat, jika mampu dgn kuasa ( jihad tertinggi ), jika tidak..gunakan perbuatan, jika tidak mampu juga, cukuplah berjihad dalam hati, maka itulah selemah-lemah iman...kita terima DAP selagi mereka tidak menentang ISLAM. Saya anak jati Perak, lahir di bandar diraja..hampir semua adik beradik terlibat dlm perjuangan PAS. Semasa pakatan memerintah Di Perak, meskipun DAP yg menang byk kerusi tp kebijaksanaan YB Nizar telah banyak mempengaruhi keputusan dalam Dewan. Kalau ada yg terlupa atau belum tahu, atas kelembutan dan keperibadian TOK GURU NIK AZIZ, Lim Guan Eng dan ayahnya boleh menerima garis panduan HUKUM HUDUD...sehingga KARPAL ( yg selalu kontroversi tu...) pernah mengatakan mereka muratd DAP. Keadaan ini amat memalukan kerana dalam UMNO yang rata-ratany Melayu Islam ramai yg tidak menyokong HUDUD.

Awanama berkata...

Takpe. Kita serahkan laporan pada sprm. walaupun x ada tindakan, tapi dari segi psikologi kita dah menang. Drs. teruskan perjuangan.

Awanama berkata...

PAS PARTI ISLAM MUNAFIK

Awanama berkata...

Shasha 2020 ni janda kot...dah melalut macam gila........je.
Inilah pemikiran kolot wakil UMNO dalam blog ni..wahai sasha....Zaman sekarang ni dah terbalik....UMNO CAKAP NAMANYA PROPAGANDA, tapi PR CAKAP ADALAH BETUL....malaslah nak layan budak UMNO gila ni,macam pemimpin dia gak