06 Mac 2009

Lagi gambar banjir di KL.

Saudara Zamri Kecik's telah mengirim 7 keping gambar suasana banjir di Kuala Lumpur pada 3Mac yang lepas. Saya terbitkan untuk menjadi tontonan pengunjung blog ini.














7 ulasan:

Unknown berkata...

Sah ada konspirasi tidak mahu disiarkan di arus perdana semua gambar2 banjir yg paling terok, hujan selama2 jam sahaja telah menghancurkan sistem pengangkutan jalan di Lembah Klang... belum hujan satu hari..
Mengapa takut untuk menerima "failure" Terowong Smart yg berbiliion ringgit.. tidak dapat hapuskan "kalau hujan KL banjir..."

ZAMRI kecik's berkata...

sebenarnya trowong smart tu untuk ape ye?

daLyaanoon berkata...

dari tunjuk banjir, lebih lagi mengheboh pasal sidang pohon...

erm...susahlah nak sorok..

Tanpa Nama berkata...

Terowong smart untuk sungai kelang & sungai ampang. Petang hari kejadian, kawasan lembangan sungai kelang ok jer. Kawasan yang teruk sekitar sungai gombak. Ptg balik keja dari KLCC pun ok. Pintu masuk SMART ada orang tunggu, stanby kot untuk sebarang kemungkinan kalau sungai klang melimpah.

Unknown berkata...

Seperti saya dengar dari pakar, Terowong Smart bukanlah boleh menyelesaikan sepenuhnya banjir di Kuala Lumpur. Tetapi kerana nak bagi projek pada kroni, projek Terowong yang tak berapa smart tu diluluskan juga.

Apa yang dapat disumbangkan oleh Terowong Smart sangat tidak berbaloi dengan harga projek tersebut.

Tanpa Nama berkata...

Drs,Menatap petaka alam.Teringat sebaris lirik lagu dr penyanyi lagu lagu puisi Indonesia,Ebiet G. Ade "Ada kah tuhan mula rasa bosan.melihat tingkah kita.Yg selalu bangga dgn dosa dosa"...Nona Ratana Chulaborn

Tanpa Nama berkata...

sdr alias,

Memang SMART bukan boleh selesai 100% disebabkan KL ada 2 sungai utama, Sg Klang dan Sg Gombak (dan kedua sungai ni bertemu di Masjid Jamek)

SMART ni untuk alirkan limpahan air Sg Klang (atau lebih jelas lagi hulu Sg Klang iaitu di sekitar Ampang)

Apa yang perlu untuk KL adalah 1 lagi sistem untuk mengalirkan limpahan dari Sg Gombak di sekitar Jinjang, Batu, Jln Ipoh (dan inilah kawasan yang tenggelam pada 3 mac lepas)

Kalau siapnya 2 sistem ni, boleh kata 90% masalah banjir KL dapat selesai. Lain dari tu hanya takdir. Seterusnya dengan kurang aliran air di Sg Klang (dari Masjid Jamek hingga Shah Alam) dapat meminimumkan banjir di sekitar Batu 3 Shah Alam iaitu antara pertemuan Sg Damansara & Sg Klang.