06 Mac 2009

NTV7 Polls : 93 % kata sidang tidak malukan negara.

Pensyarah sains politik Fakulti Sains Sosial dan Kemanusiaan, Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Prof Madya Dr. Ahmad Nizammuddin Sulaiman berkata, jika Speaker berkeras untuk mengadakan sidang DUN selepas dihalang memasuki bangunan yang menempatkan DUN semalam, mereka boleh mencari tempat lain termasuk dewan atau bangunan lain.

"Tindakan melakukannya di tempat terbuka seperti di bawah pokok semalam hanyalah usaha untuk meraih simpati. Kalau tidak boleh masuk dewan, mereka boleh cari tempat lain," katanya..

Rakyat hari ini hampir sebulat suara menolak anggapan Zambry Abdul Kadir yang percaya gabungan pakatan pembangkang sengaja merancang mengadakan persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak di bawah pokok memalukan negara di mata dunia apabila undian SMS dalam NTV7 Polls membuktikan 93% menyatakan Sidang Tergempar semalam TIDAK langsung memalukan negara.

Selain Zambry, Menteri Pelancongan Datuk Azalina Othman Said dan Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Syed Hamid Albar juga beranggapan sedemikian.

Dr. Ahmad Nizammuddin Sulaiman berkata, pergolakan politik yang berterusan ini akan memberi kesan yang buruk kepada negeri termasuk urusan pentadbiran dan rakyat.

"Kalau keadaan seperti ini berterusan, banyak yang akan terganggu dan mangsanya adalah rakyat.

"Permohonan tanah atau kontrak tidak dapat diluluskan kerana itu semua memerlukan kelulusan Exco dan semua itu membantutkan urusan pentadbiran kerajaan negeri," katanya.

Katanya lagi jalan terbaik untuk menyelesaikan kemelut di Perak adalah dengan mengadakan pilihan raya negeri.

15 ulasan:

Pippo berkata...

Ya Allah..ko tunjukkan jalan keluar dari kemelut yg berlaku di negeri kami ini ya allah...hamba mu bermohon kepadamu Ya Allah..ko selamatkan lah negeri kami dari terus dalam keadaan begini..kau lindungilah pemimpin2 kami.kau tunjukkan lah kami jalan yang benar lagi kau redhoi Ya Allah..amin...amin ya rabil alamin...

Budak Perak berkata...

memalukn amen0...

Tanpa Nama berkata...

ala...puak2 ni bukannya reti bahasa...
tak dak otak punya kaki...
agaknya otak depa ni lebih kecik dari otak burung unta agaknya...

Tanpa Nama berkata...

Lagi 3% yang percaya tu , MB Haram dan EXCOnya, Menteri dan MP BN dan group P*k*da yang buat havoc semalam ...

Tanpa Nama berkata...

PEKIDA tu nyibuk je...
masyarakat makin nyampah dengan depa ni.

Pertubuhan Samseng Melayu Malaysia

Tanpa Nama berkata...

Wahai DYMM Sultan Perak! Ampun Tuanku,Jangan biarkan kemelut sebegini berterusan, tiada siapa yang untung. Serahkanlah kepada rakyat untuk memilih siapa yang mereka kehendaki, insha Allah negeri aman, Sultan berdaulat dan mendapat berkat serta perlindungan dari ALLAH SWT. Jangan lah ikut kehendak beberapa orang pemimpin yang gila kuasa tanpa mengira kepentingan rakyat. Golongan ini sanggup melakukan apa saja (hatta menggunakan C4 pun tiada masalah bagi mereka).

Jalan yang terbaik SERAHKANLAH KEPADA RAKYAT. UJUDNYA SULTAN KERANA ADANYA RAKYAT. DAULAT TUANKU! !

Tanpa Nama berkata...

puak ni tak degor apa rakyat kata ,sebab dia saja yang betoi.lantak apa dunia kata ,no satu menteri kepala botak tu .nama je ngaji tinggi pas undang undang.rakyat malaysia tidak bodoh weh...

Tanpa Nama berkata...

kita buat revolusi je la...

Tanpa Nama berkata...

nak malu apa, kita bukan ambil rasuah, bukan merompak, bukan bagi rasuah, bukan culik dan ugut orang,kita menjalankan hak dan kepentingan rakyat. yang patut malu barua yang kunci dewan dan orang yang mengeluarkan arahan, seperti makhlok "pekan" tapi menggunakan undang-undang rimba.

Tanpa Nama berkata...

Yang memalukan orang Melayu ialah gelagat dan perangai PEMUDA SONGKOK TINGGI & gang (P*K*D*) spesis ini adalah saki baki puak yang tidak bertamaddun. Tiada maruah diri dan sanggup diperalatkan, asalkan dapat $$$ ok lah. Inilah budaya yang di semai oleh AMENO.

Tanpa Nama berkata...

MUKA TAK TAU MALU, bukannya meMALUkan negara sebab dia orang yang tak bagi masuk dewan. Yang kecoh kata meMALUkan negara ialah puak-puak yang MUKA TAK TAU MALU - yang perasan rakyat Perak syok kat depa. Kalau ada pun yang sokong depa adalah dari spesis "songkok tinggi" dan penjilat Pun**ng dan PA**dA yang tak tau malu. Piiiiii........rah, buat malu Melayu yg bukan OMno saja

Dr Ahmad Muhammad Mujahid berkata...

Salam....

Orang buta yang tak nampak apa apa tu pun tahu rakyat dah TAK NAK dengan UMNO / BN.

Hanya berok makyeh macam berok makyeh yang buat hal nih jer yang masih terkinja kinja dakwa UMNO / BN bela nasib Melayu.

Tapikan...nak marah pun buat habis air liur jer. Haiwan memang tak reti bahasa.

Tanpa Nama berkata...

Haiwan bertamaddun reti bahasa. Tak caya tengoklah binatang peliharaan kita, kucing ke ayam ke, dia faham bila tuan dia cakap dengan dia. Yang tak faham spesies yang tak bertamaddun saja....

Tanpa Nama berkata...

aku pun tak rasa malu...sebab kau org bukan letupkan tempat bersidang dgn c4{baca blog the might of the pen}http://sjsandteam.wordpress.com

Tanpa Nama berkata...

beratap kan langit beekon kan angin belantaikan tanah semua percuma...tak menbazir kan wang rakyat ....kan bagus cam tu...persyentan kan apa orang nak kata...tambah si celaka umno jahanam sejahanam nya...