30 Mac 2009

Lebih 60, 000 Penyokong Iringi Calon PAS, kehadiran Hadirin lebih Ramai dari keadaan semasa PRK Permatang Pauh

TAIPING; Saya menjangkakan lebih 60, 000 orang penyokong Pakatan Rakyat berkumpul disekitar bandar Taiping tempat diadakan penamaan calon bagi PRK Bukit Gantang Pagi ini. Banyak pihak mengatakan kehadiran kali ini lebih ramai berbanding semasa PRK Permatang Pauh.

Manakala bagi Calon BN pula hanya kelihatan sekitar 5000 orang bagi mengiringi calon mereka. Saya bertanya kepada mereka yang menyaksikan sendiri kedatangan penyokong BN, mereka mengatakan hanya seramai 5000 orang sahaja.

Calon PAS dan Presiden PAS sampai kesini sekitar jam 8.30 pagi dengan kawalan ketat dari ratusan unit Amal. YB. Ir.Nizar yang ditemani isteri kelihatan ceria sambil melambaikan tangan kepada penyokong.








Keadaan tempat penamaan calon semakin panas dan kedua belah pihak penyokong sedang melaungkan semangat untuk penyokong masing-masing

Ceramah umum diadakan bersilih ganti di tengah panas terik telah menarik perhatian orang ramai yang berada di sekitar.

Sekitar 10, 000 orang sedang berkumpul di bahagian belakang Wisma MPT, di sebatang jalan mendengar ceramah dari penceramah-penceramah yang bertukar ganti.

Suasana ini menarik perhatian ramai yang berkumpul sejak awal lagi. Gambar-gambar yang dipamerkan adalah menunjukkan suasana Penyokong-penyokong Pakatan Rakyat di Bukit Gantang.

Tiada ulasan: