30 Mac 2009

Terkini : Sidang Media Pengarah Pilihanraya jam 3.00 petang

Saya bersyukur kepada Allah sebab proses penamaan calon berjalan lancar walaupun terdapat bantahan dari BN tetapi tidak kuat, Demikain antar kenyataan media Pengarah PRK PAS Bukit Gantang, Hj. asmuni Awi dalam sidang akhbar sebentar tadi di markaz Operasi Induk Ayer Kuning.

Beliau berkata jumlah yang hadir begitu besar dari seluruh tanah air dan ini satu gelombang baru sikap rakyat. Melihat kepada gelombang ini saya melihat akan berlaku juga di tempat lain bila didakan pilihanraya umum atau kecil, katanya.

"Kita mahu meninggalkan politik lama UMNO yang memainkan isu perkauman memecah belahkan rakyat. Isu yang kita bawa ialah perpaduan dan demokrasi tanpa melihat apa bangsanya, kalau kita berjaya diterjemahkan dalam PRK ini ia akan menjadi sesuatu yang boleh diterima oleh semua bangsa." Kata Asmuni.

Beliau menegaskan prinsip berteraskan kepada kebenaran dan demokrasi dengan pemimpin yang berakhlak dan amanah telah diperlihatkan dalam PR yang lalu.

"Saya menyeru kepada para pengundin di BG untuk memastikan calon PAS yang diterima dimenangkan".Katanya

Asmuni juga melahir rasa dukacira terbitnya risalah subersif yang melampau dari pihak sebelah sana yang mengibaratkan Pakatan Rakyat sebagai pihak komunis dengan menunjukkan risalah tersebut kepada rakan media. kita akan buat laporan polis supaya diadakan siasatan.

"Semua hendakkan kemenangan tetapi janganlah membawa unsur negetif dan menimbulkan kemarahn ramai."Mohon Asmuni.

Mengenai Calon, beliau menganggap pemilihan calon PAS sebagai satu yang tepat dan lambang kepada perpaduan untuk semua bangsa melayu, cina dan india. beliau adalah lambang yang memperjuangkan kebenaran yang sedang diperjuangkan.

Demeinsi politik baru megikut Asmuni adalah politik yang tidak ada unsur ugutan kepada orang kampung, seperti ugut tarik biasiswa, yang tinggal ditanah yang itdak ada hak milik, kepada perniagaan diancam tarik lesen. selainya politik yang tidak ada dendam.

Mengenai calon bebas dia mengatakan mungkin boleh memberi kesan sedikit kepada kertas undi, dan dia pernah berlaku sebelum ini.

mengulas mengenai peluang kemenangan, katanya " kita berhadapan dengan BN yang banyak dana,media dan sebagainya tetapi kita dalam keadaan harakah dan siasah disekat penerbitannya."

"Kita akan mengadakan kempen dari rumah kerumah, ceramah besar dan kecil. Mini ceramah dianggap efektif mungkin dalam sehari kita ada 20 ceramah kecil sehari.

Mengenai permit pihak pihak polis membenarkan sehingga 11.00 malam diluar bandar dan 12.00 malam dalam bandar. sebab itu kita katakan ceramah ditentukan oleh pihak polis, yang sepatutunya dikawal oleh SPR.

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum.

Dato' Seri Muhammad Nizar.

Pada 24 Mac 2009 yang lalu isteri saya telah mengadu sakit dan turun darah kerana ingin bersalin anak kami keempat. Pada masa itu,jam menunujukkan pukul 10.00 malam. Saya sempat menghabiskan masa pengajaran tuisyen saya pukul 8 hingga 10.00 malam. Saya telah meminta jiran saya menjaga akan saya seramai tiga orang. Saya pun memandu kereta menuju ke pusat rawatan UMRA di Shah Alam. Setibanya di sana isteri saya telah diperiksa oleh doktor di situ dan menyatakan mereka tidak boleh terima kerana isteri saya akan bersalin awal iaitu minggu ke 33. Saya pun bergerak ke poliklinik Salam di seksyen 19 S.Alam malangnya sampai di kaunter ditolak kerana mereka tidak sanggup terima. Lantas saya mengambil keputusan pergi ke Pusat Perubatan Selangor Seksyen 20. Isteri saya diterima dan diperiksa dengan bukaan 6 cm.Namun jururawat memberitahu saya kos untuk bersalin ialah RM32,000. Saya tidak mampu dengan kos tersebut lantas saya bergegas ke Pusat Perubatan Universiti Malaya dengan kereta sendiri. Tahap kelajuan saya pada kita itu 120kmsj melalui Lebuhraya Persekutuan. Sampai di Pusat Perubatan Universiti Malaya di bahagian kecemasan saya diarah terus diarah ke wad bersalin. Setibanya di sana, saya diberitahu wad bersalin sedang dibaiki mereka tidak dapat menerima. Saya merayu-rayu kepada mereka. Akhirnya isteri saya dibenarkan bersalin.Tepat pukul 5.16 pagi putera saya selamat bersalin. Pada pagi itu setelah solat subuh saya terlintas nama Dato' Seri maka saya bertanya pak mertua saya yang juga bernama Jamaluddin. Dua d. Beliau setuju dengan nama Muhammad Nizar.Semoga putera saya akan mempunyai semangat seperti saya dalam memperjuangan daulah Islam.
Saya doakan berjaya dan saya juga anak Kampung Selinsing, Simpang Empat ,Perak.
Takbir

Tanpa Nama berkata...

Salam perjuangan... perjuangan kita belum selesai... Alhamdulillah selamat sudah majlis penamaan calon... lihat pada sokongan rakyat kpd PR di bkt gantang kita sudah boleh katakan 3-0 kepada BN... tp jangan leka dan bangga dengan itu semua... org tua2 ade berkata "menang sorak, kampung tergadai". Kepada para pertugas PR saya doakan semoga kalian, istikhamah dalam perjuangan.. semoga kalian semua berada dibawah rahmat dan pertolongan Allah SWT... kepada para penyokong PAS & PR jangan lupa sentiasa bemujahadah kepada Allah SWT, semoga Allah SWT mengurniakan kemenangan kepada kita semua...
UMNO serkrg dalam keadaan tidak bermaya seperti org yg membela hantu raya hendak mati... tubuh je lesu,tidak berdaya tp hantu2 mereka masih berkeliaran dan berperanan...

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum...

melihatkan kpd sekongan yg cukup mntap dari pelbagai lapisan rakyat yg hadir ke penamaan calon pg td(29/3/2009)yang tiba dari segenap pelusuk tmpat..sy doakan semoga kejayaan menyebelahi PR..sokongan yang datang bagaikan lautan,sudah cukup untuk menaikkan semangat pnyokong2 utk bkerja lbh kuat untuk PRK ini..

takbirrrr!!!-adie@skull99

Tanpa Nama berkata...

kemenangan kerusi ini milik rakyat!Kemenangan ini nanti membuktikan yang rakyat Perak mahukan Ir nizar sebagai pemimpin.

Tanpa Nama berkata...

Selepas balik dari penamaan calon siang tadi.. penyokong PAS dan Pakatan Rakyat berarak di sekitar bandar Taiping.. masyarakat Cina di Taiping memberikan sambutan amat baik kepada Pakatan Rakyat.Ada yang menunggu di pintu kedai bawah, tingkat satu, dua dan tiga.Ada yg melaungkan hidup pakatan rakyat.. mereka melambai-lambai tangan kepada penyokong PAS.Kami berasa gembira atas sambutan masyarakat Taiping. Lepas tu singgah sebentar di Masjid Ayer Kuning, solat Zuhur. Hanya penyokong PAS sahaja yang solat dan memenuhi masjid.Terserempak dengan sebuah van umno dari Tapah.Yang solat hanya driver je..penumpang dalam van tak solat pun.Itule UMNO.....

Tanpa Nama berkata...

salam,

saya sempat bersama2 hadir ke Pdg Esplanade, Taping sungguh teruja dan pemandangan yang amat mempersonakan bagaimana semua kaum bertaut hati dgn wajah ceria memberi sokongan padu kepada calon Pakatan Rakyat DS Ir muhammad Nizar Jamaludin.

Tembok perkauman telah runtuh ayuh rakyat Malaysia kita runtuhkan BN Parti Perkauman dan Rasuah.

Iron_Mask berkata...

salam ustaz....

dalam masa menunggu prk 7 hb nanti....semua pihak PR kena berjaga berjaga...jgn ada satu kesilapan pun berlaku...setiap org perlu berhati hati dlm sebarang tindakan....perlu ada talian telefon khas utk rujukan di markas pas ayer kuning...untuk sebarang lapuran dan pertanyaan mengenai tindakan yang perlu diambil jika berlaku sesuatu insiden....

Tanpa Nama berkata...

bikin mali no tapah aje.

Tanpa Nama berkata...

Bikin malu no tapah jer.

Tanpa Nama berkata...

Bukan sahaja kaum Cina dan India di Taiping yang menyokong PAS, tapi di tempat lain di Perak juga. Semua yang saya temui suka pada PAS, DS Hj Nizar dan Tn Guru Nik Aziz ('Nik Ajiz' - manyak baik punya olang, tak sombonglo. Itu UMNO manyak musuk....)
Semoga kita semua tidak lupa pada Allah dan akan terus berjuang sepanjang hayat. Pimpinan PAS pula, jangan pada masa ini sahaja nak menyelar UMNO tapi pada masa yang sama ada yang 'gatal' nak berpadu dengan mereka. Di dalam negara, kuasa undi pada rakyat. Di dalam parti, kuasa undi pada ahli.....