17 Mac 2009

Penggantungan Gobind , pengajaran kepada kumpulan kudeta Perak .

Hari ini berita penggantungan ahli Parlimen Puchong, Gobind pasti menjadi buah mulut semua pihak terutamanya pihak kumpulan kudeta yang merampas kuasa di negeri Perak.

Gobind bukan sahaja kena berehat dari bersidang di Parlimen sekaligus penggantungannya termasuklah tidak dibayar gaji selama 12 bulan juga.

Speaker DUN Perak,V.Sivakumar bersama dengan jawatan Kuasa Hak dan kebebasan telah menggantung MB Kudeta perak selama 18 bulan dan Exco kudetanya selama 12 bulan.

Satu hukuman yang lebih ringan walaupun kesalahan mereka lebih berat dan besar resikonya kepada Negeri Perak khususnya. Apakan tidak, tindakan kumpulan ini telah memporak perandakan sistem pentadbiran kerajaan Perak sekarang. Rakyat menjadi mangsa kepada tindakan tidak bertamadun itu.

Tindakan Gobind mungkin saja melibatkan dua watak utama iaitu dia sendiri dan Najib yang dituduh dengan kes pembunuhan oleh Gobind.

Sebab itu Zambry dan rakan-rakan seangkatannya kena menarik nafas lega..., nasib baik kami tidak digantung gaji juga !

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tapi hairan sikit la YB, penggantungan Gobind adalah berdasarkan undian yg dibuat dlm dewan.. Tapi penggantungan MB kudeta pulak tanpa undian?

Tanpa Nama berkata...

Salam... abi.. x faham2 lagi ker undang2? maksudnya speaker tu ada hak nak buat mcm tu melalui landasan undang2. Maksudnya kuasa speaker tu besar dalam dewan. Xder la dia nak buat mcm tu ikut suka hati mak dia tanpa mengikut hak dan peraturan. Dia x perlu undian pun klau nak gantung seseorang tu.. sampai mana la ko ni belajar. tiap2 hari dok surf internet pun x faham2 lagi. lemah bdn gua.....!!!

(harapan63)

Tanpa Nama berkata...

Kes penggantungan MB haram tanpa undian dlm dewan dan M.Nizar dinafikan haknya sebagai MB yg sah juga tanpa undian dlm dewan. Adalah jelas skrg peralihan kuasa dari kerajaan yg dipilih rakyat kpd kerajaan khianat adalah tidak mengikut undang2,spt yg diakui oleh bekas PM Tun Mahathir.

POWER_RAKYAT berkata...

undang undang malaysia dah kelam kabut sebab UMNO n BN punya hal....Yang Belajar tinggi undang undang pun buta undang undang..undang undang islam berlandaskan al quran je yang betul

POWER_RAKYAT berkata...

UNDANG UNDANG telah dirogol dan diperkosa oleh Umno & BN , Yg belajar tinggi undang2 butakan mata pasal undang2 sebab ada kepentingan.

Tanpa Nama berkata...

Petikan dari Persidangan DUN bawah pokok: Usul ketiga dibawa oleh Adun Setiawan, Dato' Ngeh Khoo Ham yang mencadangkan dewan menerima keputusan Jawatan Kuasa Hak dan Kebebasan menggantung Dato' Zamry Abdul Kadir dan enam Exconya selama 12 dan 18 bulan. Ketiga-tiga usul diterima sebulat suara.

Tanpa Nama berkata...

Betul jugak kata tanpa nama tu, nampak sgt saya ni bodoh politik. Xmacam rakan2 lain yang pandai2 di alam cyber nih... Tapi apalah salahnya kalau org bodoh ni ditunjuk ajar secara lebih bersopan? Sekadar ingin belajar melalui bertanya tu dah jadi kesalahan pulak nampaknya. Atau adakah saya dah tersalah menyokong PR selama nie? Terima kasihlah Tanpa nama atas petunjuk yang di beri....

Tanpa Nama berkata...

kpd saudaraku abi jgn ambil hati, penyokong PR yg sejati dlm keadaan tension bila umno merampas kerajaan dgn cara yg tidak bermoral so abi kena sentiasa ikuti info terkini dan mengambil tahu apa yg sebenarnya berlaku dan jgn mudah tersinggung.......