24 Mac 2009

TERKINI : Mee segera datang, bukti Najib bohong.

BUKIT GANTANG : Semasa mengumumkan tidak ada lagi "mee segera" dalam piliharaya kali ini, saya agak terkejut dan termenung panjang. Terfikir macamana kalau tidak ada mee segera kerana itulah bentuk kempen UMNO yang paling utama. Hatta dengan selori tanah merah pun orang Melayu telah sanggup mengundi BN dalam setiap kali pilihanraya.

Kesimpulan awal saya ambil, mustahil UMNO tidak turunkan mee segera di Bukit Gantang.

Dalam perjalanan ke Bukit Gantang dari Parit Buntar pagi ini saya sempat mengambil gambar di atas, dan gambar ini diambil berdekatan dengan simpang masuk ke Padang permainan Taman Kota Jaya tempat akan berlangsungnya pengumuman Calon PAS malam.

Perbanyakkanlah mee segera di Bukit Ganbtang, dan saya yakin rakyat Bukit Gantang tidak mampu ditipu lagi untuk kali ini dan kali berikutnya.

Begitulah nasib rakyat Malaysia terutamanya yang masih menyokong BN,sentiasa ditipu dan terus ditipu berulang kali oleh pemimpinnya yang tahu jenis penyokongnya yang mudah ditipu.

6 ulasan:

akulani berkata...

salam yb,cakap tak serupa bikin-BN Biasa Nawok(PENIPU)
http://barisanrakyatmalaysia.blogspot.com/

Tanpa Nama berkata...

Ingatlah diakhir zaman ini sipenipu dikatakan jujur, sijujur dikatakan penipu. Hanya hati yang suci, iman yang kukuh dan aqidah yang luhur sahaja dapat membezakan.

Tanpa Nama berkata...

turap jangan tak turap... turap jln tar tu memang bagus tp jalan tu elok lagi... nak bazir duit rakyat lah tu... sapa yg untung... kroni jugak... rakyat macam mana? makan mee segera lg lah... mari lah mari.. pergi mengundi... tp bila mengudi jangan lupa pakah lah PAS... kalau PAS menang... semangat sikit kita pergi makan kenduri kesyukuran...

Tanpa Nama berkata...

Depa buat jalan baru,kita nak marah pasal apa. Senang kita nak pergi ceramah beramai-ramai. Kalau terpaksa tidor atas jalan pun tak apa , jalan baru turap. Memang pakai duit rakyat buat jalan untuk rakyat,lagipun kita bukannya bayar cukai pendapatan.

kontraktor jalan

Tanpa Nama berkata...

jalan tu sebenarnya bukan untuk rakyat. tp untuk pemimpin BN yang akan turun padang melawat rakyat. kalau bentang karpet merah (red carpet), takut rakyat tak nak jumpa plak. rakyat apa diorg kisah. guna jalan merah cukup la. kata orang kampung. orang kampung kena nampak mundur.

Tanpa Nama berkata...

biarkan BN buat pembangunan pasal dia yg kutip cukai,kalau PAS yg kutip cukai wajib bagi PAS buat pembangunan tapi saya yakin kalau PAS mentadbir negara PAS akan buat 100 kali lebih baik dari apa yg BN buat pasal 100% wang rakyat akan dibelanjakan utk faedah rakyat bukan diselewengkan oleh pemimpin2 parti....