15 April 2009

Rusuhan : Kenyataan terdesak Zambry setelah kalah di mahkamah dan Bukit Gantang.

Zambry Abdul Kadir hari ini cuba mengulas kenyataan yang didakwanya berbaur ugutan Setiausaha Agung Pas Pusat, Datuk Kamaruddin Jaffar, dalam Harakahdaily yang kononnya lagi ditujukan kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

Saya cuba mencari tulisan yang dimaksudkan oleh Zambry tetapi sehingga posting ini saya mula tulis saya gagal mendapatkannya.

Dalam kenyataan Zambry hari ini beliau juga menyifatkan tindakan pemimpin parti pembangkang mengancam mahu mengadakan rusuhan antikerajaan ala Thailand di Perak bagi memaksa pembubaran Dewan Undangan Negeri (DUN) sebagai amat berbahaya.


Zambry berkata, kenyataan yang dikeluarkan pemimpin pembangkang terbabit itu jelas tidak bertanggungjawab dan sengaja mahu mencetuskan ketegangan dan keadaaan huru-hara dalam masyarakat.

Kalaulah Zambry mengatakan tindakan pembangkang amat bahaya, adakah tindakan Zambry yang merampas kuasa itu tidak merupakan satu bahaya ? malah itulah punca masalahnya di Perak.

"Saya melihat seolah-olah pembangkang merasakan diri mereka begitu berkuasa dalam suasana politik di Perak sehingga mereka boleh melontarkan pandangan dan ancaman seperti itu," katanya pada sidang media di pejabatnya di sini, hari ini.

Bagi saya kenyataan Zambry di atas tidak lebih dari tindakan terdesak yang menafsirkan beberapa kenyataan yang belum jelas maksud dan tujuannya lagi.

Kalaupun Harakahdaily ada menyiarkan tulisan dan pandangan pimpinan PAS yang dikaitkan dengan masalah Thailand yang bergolak sekarang, persoalannya adakah salah sebagai satu ingatan dan kenyataan yang perlu diambil ingatan oleh bukan sahaja pemimpin negara malah seluruh rakyat Malaysia.

Alasannya tidak ada seorang pun pada pandangan saya rakyat Malaysia yang mahu berlakunya pergolakan politik seperti apa yang berlaku di Thailand.

Keamanan dan kesejahteraan sejagat khususnya dalam negara yang kita sayangi ini adalah tonggak perjuangan yang mesti kita pertahankan bersama.

Cuma masalahnya sekarang Zambry mungkin dalam keadaan kelelahan untuk mempertahankan "kerajaan haram" yang diambilnya sejak 6 Februari yang lepas. Tindakannya untuk mendapatkan status halal nampaknya sering mengalami kebuntuan dan simpang siur yang makin rumit.

Maka kenyataannya hari ini perlu diabaikan dan malah satu kenyataan yang tidak berasas dalam keadaan semua warga Perak menikmati keamanan dan kedamaian tanpa mengira bangsa dan agama.

Cuma buktinya rakyat bersatu di Bukit Gantang dan menolak calon parti Zambry, itulah yang menyakitkan !

13 ulasan:

Awanama berkata...

MAMAK X SDAQ DRI,INILAH PRODUK MAMAK MADEY...
KNYATAAN DRI ORG YG KALAH...
BRKOKOK SIANG MLM MOHON RESTU...POODAAH...DEY MAMAK...

DARI:ANAK TAIPING.

Awanama berkata...

zambry tidak sedar dirinya dijadikan barang mainan oleh pemimpin tertentu. Kebodohan zambry telah dibaca dan diteliti oleh mereka yang suka mengembala kambing hitam.

Awanama berkata...

mamak zambry dah tesion... prk bkt gantang kalah... mb haram tak dapat gaji lagi ni... berita dari batu gajah... sabtu lepas ada satu kg buat sambutan maulidul rasu.. yb dr dun sg rapat kak midah nak berucap dlm majlis tu kena boo... oleh org kg sebab tak da dlm agenda majlis.... kak midah sangka org kg blh terima dia sebagai exco.. nampaknya org kg tak heran jawatan haram dia tu ... kaka midah ni kalau pergi pasar kat bt gajah pun org tak layan dia... dah lama tak ke pasar... idris kadir je yg selalu pergi pasar...

Awanama berkata...

ZamBeri ni bukannya pandai mentadbir. Terpaksa terima jawatan tu sebab ini agenda Najib utk jatuhkan PR.Kedudukan kerajaan Haram BN itu pun terlalu lemah majoritinya.Patutnya dikembalikan pada rakyat yang menentukannya.Buat saja Pilihanraya Negeri yang baru.Dapatkan semula mandat rakyat.Adanya kerajaan bila ada rakyat.Kalau rakyat tak ada,kerajaan pun tak ujud.
Pakat2 pikir la no....

sediaraja berkata...

mamak zambry nie ternyata suka (atau terdesak hingga sanggup) putar belit. Masih hangat isu putar belit dia berhubung kejadian di masjid dlm PRK Bukit Gantang baru2 ni..tup, tup dia buat balik perangai dia hodoh tu....memang jenis tak tau malu. Sanggup buat apa saja utk terus relevan dlm UMNO dan kekal berkuasa.Insya Allah kuasa yg dia ada sekarang tak lama...

zizi3131 berkata...

MB haram pun baca harakahdaliy..patut pun najib tarik balik pergantung harakah..ramai org umno dok bersunggut tak dapat baca

Awanama berkata...

hamidah kena boo semasa membuat ucapan di majlis maulidur rasul di kg ara payung batu gajah pada pagi ahad lepas.

matkulop.

mosabit berkata...

itu zomby kampung dusun ker?....

Awanama berkata...

zambry tu, dkk. bukan melayu piau. kulit dia dah mengesahkan dia bukan orang melayu. begitu punye wamai owang melayu perak. dkk jugak yang terpilih. zahid hamidi buta hati kot? sedihlah warga perak melayu telah hilang dipersada pemimpin.

SUMBU berkata...

DR ZAMBRI USAHLAH JADI PEMIMPIN YG KORAP. KORAP IDEA...KORAP SEGAL-GALANYA. MIKE INGAT MUKA MIKE BANYAK KAT BUKIT GANTANG...ORANG SUKA KE?..EM....KESIAN SI MAEL DAH X DER KOJER. JADI PENYANYI KARAOKE LE AGAKNYA. mUTIARA KARAOKE DAH TENTU TIME. mIKE KALAU NAK JOIN RASANYA BOLEH GAK..TAPI LAGU HINDUSTAN LE...

Salam Perjuangan berkata...

“Tidaklah mereka menjelajah di muka bumi, supaya mereka mempunyai hati yang dapat memikirkan atau telinga dapat digunakan untuk mendengar? Kerana sebenarnya bukan mata yang buta, tetapi yang buta ialah hati di dalam dada.” (Surah al-Hajj, ayat 46)

Kalian semua... Allah telah menutup pintu hatimu untuk melihat kebenaran... Insaflah sebelum terlewat... Apakah Perjuangan mu itu BENAR-BENAR demi ALLAH atau DEMI KUASA hingga sanggup mengkhianati ISLAM dan merendahkan AGAMA ALLAH itu? MasyaALLAH...

Apakah kerana ketinggian Ilmu & darjat dirimu menjadi takbur dan riak hingga menganggap DIRIMULAH ISLAM dan mereka yang lain tidak berhak membuat teguran dan tafsiran... kerana ISLAM ADALAH DIRIMU... MasyaALLAH...

Bagaimana dirimu dan pengikutmu mahu mengadap ALLAH SWT sedangkan dirimu memimpin ahlimu kejalan kesesatan... menghalalkan AGAMA ALLAH demi sebuah KEKUASAAN walau terpaksa bersekongkol dengan golongan MUSUH ALLAH... MUSUH ISLAM... KAFIR HARBI yg telah Allah jelas nyatakan wajid diperangi...

INSAFLAH... dengar suara hati mu... akan niat sebenar dirimu... "Kerana sebenarnya bukan mata yang buta, tetapi yang buta ialah hati di dalam dada.” (Surah al-Hajj, ayat 46)...

Awanama berkata...

kadang2 rasa tak faham tengok org2 umno yang terus menyokong tindakan pemimpin mereka yang terang2an telah salah.dah tak de otak kot!!!

Awanama berkata...

salam perjuangan said:
...Bagaimana dirimu dan pengikutmu mahu mengadap ALLAH SWT sedangkan dirimu memimpin ahlimu kejalan kesesatan... menghalalkan AGAMA ALLAH demi sebuah KEKUASAAN walau terpaksa bersekongkol dengan golongan MUSUH ALLAH... MUSUH ISLAM... KAFIR HARBI yg telah Allah jelas nyatakan wajid diperangi...

bagaimana dengan UMNO yang turut bersekongkol dengan MCA & MIC & Geraka? bahkan tidak pula cuba menaikkan atau menganjurkan hidup sebagai negara Islam yang sebenar? bagaimana Genting Highland boleh wujud di mana anak2 muda Islam melampiaskan hawa nafsu? bagaimana dengan lesen judi dan arak yang diluluskan oleh kerajaan? bagaimana dengan 3 orang Islam yang duduk selesa sebaga BOD di Carlsberg? adakah mereka ini produk dari PAS?

.. sekadar peringatan

_mama_