02 Julai 2009

Pemuda Umno Rayu Sedekah 10 Sen Kepada Umum Rabu, 1 Julai, 2009 09:21

Oleh : Johor Daily

Johor Bahru - Akibat kononnya membela masyarakat malayu, empat pemimpin Pemuda Umno Selangor bersiap sedia membayar denda maksimum sebanyak RM4,000.00 berhubung perbalahan terhadap pemimpin DAP Karpal Singh di lobi Parlimen.

dengan nada meminta simpati umum Ketua Pemuda bahagian Serdang, Engku Salleh Engku Abdul Jamal yang turut memohon terutama ahli menderma 10 sen seorang untuk membayar denda tersebut.

Jawatankuasa khas Parlimen yang dipengerusikan oleh Yang Dipertua Dewan Rakyat Tan Sri Pandikar Amin Mulia mencadangkan denda RM1,000 setiap seorang ke atas mereka. Keputusan muktamad akan ditentukan dalam perbahasan dewan, Khamis ini.



Engku Salleh bersama tiga lagi iaitu, tiga ketua Pemuda bahagian lain: Latt Sharizan Abdullah (Petaling Jaya Utara), Megat Zulkarnain Omar Din (Gombak) dan Zahari Shaari (Shah Alam).

Dengan mengaku dengan kesalahan biadap itu sambil berseloroh, beliau berkata, jika kutipan melebihi RM4,000, bakinya akan digunakan untuk membeli kerusi roda bagi kegunaan ahli parlimen yang kurang upaya.

“Kita akan beli dua kerusi roda itu dan Karpal Singh tidak perlu lagi membawa kerusi roda untuk digunakan di Parlimen,” katanya dengar mengina Karpal Singh.

Sementara itu Johor Daily diberitahu oleh seorang pendokong Pakatan Rakyat barkata,"Pemuda Umno kena pergi bank untuk dapatkan syiling 10 sen sebanyak 400,000 keping dan isi dalam satu tabung besar, kononnya rakyat sokong sikap biadap mereka pada Karpal".

Posted by JOHOR DAILY

Tiada ulasan: