16 Ogos 2009

BENDUNG WABAK H1N1: BERI PENUTUP MUKA PERCUMA

Kenyataan Media (14 Ogos 2009)

Dewan Pemuda PAS Negeri Perak (DPPN Pk) mendesak supaya Kerajaan bertindak segera memberikan secara percuma penutup muka kepada seluruh rakyat demi membendung penyakit wabak H1N1 sekarang ini yang sudah sampai ke tahap bahaya.

DPPN Pk melihat tindakan Kerajaan yang pernah mencadangkan pemberian kondom dan jarum percuma kepada penghidap Aids dan HIV pada tahun 2005 bagi mengatasi masalah penagihan dadah satu ketika dahulu perlu juga dilakukan sekarang ini. DPPN Pk mengharapkan kepekaan Kerajaan di dalam memastikan keselamatan rakyat terjamin jika usaha kearah membendung wabak ini dapat dikurangkan secara tersusun setelah pemberian penutup muka tersebut dapat dilakukan segera.

DPPN Pk amat kesal jika usaha pemberian penutup muka percuma ini tidak dilakukan segera dan akan menyembabkan keselamatan rakyatterjejas kerana tiada usaha membendung penyakit wabak H1N1 ini. DEWAN PEMUDA PAS NEGERI PERAK D.R DPPN Pk mengharapkan Kerajaan memberikan keutamaan kepada keselamatan rakyat didahulukan dan diberikan kemudahan kerana penyakit wabak H1N1 ini telah menular dengan banyak kematian.

SALMAN HAJI SALEH
Naib Ketua,
Dewan Pemuda PAS Negeri Perak..

3 ulasan:

FFF berkata...

aku hairan & tersgt kecewa betul la dengan BN yg menguruskan Kej. M'sia, dah le kita ni Xde vaksin nak mngubati penyakit ni (vaksin hya mgkn sampai hujung tahun ni @ awal tahun depan), lepas tu langkah pencegahan pun tak ditekankan secara tersgt serius kepada rakyat oleh kej., cth. mcm langkah yang dicadangkan diatas. kat Brazil, kej. diorang dah menetapkan sesiapa yang tak memakai 'mask' semasa ditgh umum, akan dikenakan kompaun, kat thailand pun same kalau tak silap. Kat Perancis, sume sekolah dah ditutup & sume pelajar hanya belajar dari rumah melalui internet.

bukan ke kenyataan dr WHO (kalu Xclap) ade menyatakan yang rakyat negara kita dijangkakan akan mengidap penyakit ni hingga 28,000 org. byk tu beb... mgkn org ckp jumlah tu gimik, tp lgkh berjaga @ pencegahan ttp perlu diambil scr drastik.

mungkin si najib nak tgk anak die @ rosmah sendiri yang kene penyakit ni baru kelam kabut nak bincgkan isu ni secara serius. @pun si muhyidin tgk anak die nazak ats katil hospital baru terkejar nak paksa najib bncg isu ni.

Abdullah Ngah berkata...

saya sangat sedih apabila ada orang masih percaya dan yakin dengan menutup mulut dapat membendung HiNi.

Bala Allah boleh merebak. Ini memalukan kita apabila masih ada orang Islam yang beriman kepada kadar dan qadar masih yakin virus babi tidak boleh masuk dalam bdan manusia apabila pakai tutup hidung.

Kalau dalam kes seumpama ini masih ada orang islam yakin sangat malang apabila viksin babi akan dibeli oleh kerajaan kita untuk dimasukkan dalam tubuh orang islam.

Sudah geletin babi masuk secara tidak sengaja dalam tubuh manusia kini viksin babi pula hendak dimasukan kedalam tubuh orang islam.

maka berjayalah orang kafir, terutama yahudi yang buat virus babi, lepas itu buat viksin babi
dan masuk dalam tubuh manusia dan jadilah orang Islam macam babi.

ubatkuat berkata...

sama sama kita renungkan..patutnya lah kerajaan sediakan pada rakyat dan bukannya membebankan rakyat,,ape lah sangat dengan topeng muka yg tak lah semahal arak impot atau sepotong steak di restoren mewah..tak kan nak dijadikan isu subsidi pulak???come on lah 1 malaysia,,think