31 Disember 2009

Dana bina markaz

13 Muharram 1431H
Oleh Mohd Syamil Azhar.

Dari kiri Zulkifli, Razman, Mohd Hatta dan Shukri melancarkan kutipan dana pembinaan Markaz PAS Cawangan Kampung Changkat Berangan, Lenggong.

LENGGONG: PAS Cawangan Kampung Changkat Barangan dekat sini memerlukan dana RM10,000 untuk menyiapkan markaz yang masih terbengkalan sejak setahun lalu.

Ketua cawangannya, Mohd Hatta Abdul Aziz, berkata markaz terbabit yang mula dibina di atas tanah yang diwakafkan oleh seorang pimpinan baru 40 peratus siapnya.

Katanya, bangunan yang dibina secara gotong royong dengan menggunakan dana sumbangan ahli itu akan disiapkan secepat mungkin sekiranya mempunyai sumber kewangan mencukupi.

"Bagi mengumpul dana untuk menyiapkan bangunan itu, kita mengadakan program makan malam baru-baru inisambil melancarkan kutipan dana.

"Kita jemput Yang Dipertua PAS Kawasan Lenggong, Haji Razman Zakaria melancarkan kutipan dananya," katanya ketika ditemui selepas program itu.

Hadir sama Ketua Penerangan Dewan Ulamak PAS Perak, Ustaz Zulkifli (Ibrahim) Zakaria, Ketua Penerangan PAS Lenggong, Ustaz Shukri Ahmad dan pimpinan PAS kawasan.

Terdahulu Razman menyampaikan ucapan mewakili PAS Kawasan Lenggong, manakala Zulkifli diberi peluang menyampaikan kuliah agama.

Mohd Hatta berkata, orang ramai yang ingin menyumbang dana untuk menyiapkan markaz itu boleh berbuat demikian dengan mengirim cek kepada Bendahari PAS Cawangan Changkat Berangan, Encik Zakaria Mat, Kampung Changkat Berangan, 33400 Lenggong, Perak.


Tiada ulasan: