28 Januari 2010

DOA MENGHINDARI DARI SEBARANG PENYAKIT DAN BALA ( DIBACA SEBANYAK 3X WAKTU PAGI DAN PETANG )

12 Safar 1431H
Emel : Sal Am

1- تَحَصَّنْتُ بِذِى الْعِزَّةِ وَالْجَبَرُوْتِ وَاعْتَصَمْتُ بِرَبِّ الْمَلِكِ وَالْمَلَكُوْتِ وَتَوَكَّلْتُ عَلَى الْحَيِِّ الَّذِىْ لاَ يَمُوْتُ اِصْرِفْ عَنَّا اْلأَذَى إِنَّكَ عَلَى كُلِّ شَئٍْ قَدِيْرٌ .
Aku membenting diri dengan Tuhan yang mempunyai kemuliaan dan kekuatan,aku berpegang pada Tuhan yang menguasai alam nyata dan alam ghaib,aku bertawakkal kepada Tuhan yang hidup dan yang tidak mati.Hindarkan kami dari bala dan wabak,sesunggohnya engkau maha berkuasa atas tiap-tiap sesuatu.

2- بِِسْمِ اللهِ الَّذِىْ لاَ يَضُرُّ مَعَ اسْمِهِ شَئْ ٌ فِىْ اْلأَرْضِ وَلاَ فِى السَّمَاْءِ وَهُوَ الْسَّمِيْعُ الْعَلِيْمُ.
Dengan nama Allah Tuhan yang tidak dimudaratkan oleh segala sesuatu, baik di bumi mahupun di langit dan Ia maha mendengar dan maha mengetahui.


3- بِسْمِ اللهِ مَاْ شَاْءَ اللهُ لاَ يَسُوْقُ الْخَيْرَ إِلاَّ اللهُ بِسْمِ اللهِ مَاْ شَاْءَ اللهُ لاَ يَصْرِفُ الْسُّوْءَ إِلاَّ اللهُ بِسْمِ اللهِ مَاْ شَاْءَ اللهُ مَاْ كَاْنَ مِنْ نِعْمَةٍ فَمِنَ اللهِ, بِسْمِ اللهِ مَاْ شَاْءَ اللهُ وَلاَ حَوْلَ وَلاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللهِ الْعَلِىِّ الْعَظِيْمِ.
Dengan nama Allah,berlaku apa yang dikehendaki allah,tidak ada yang dapat memimpin kearah kebaikan melainkan Allah. Dengan nama Allah,berlaku apa yang dikehendaki allah,tidak ada yang dapat memaling kejahatan melainkan Allah.Dengan nama Allah,berlaku apa yang dikehendaki allah,kesemua nikmat itu datangnya dari Allah,Dengan nama Allah,berlaku apa yang dikehendaki allah,tidak ada daya dan upaya melainkan dengan Allah yang maha tinggi dan besar.

4- بِسْمِ اللهِ مَاْ شَاْءَ اللهُ لاَ يَسُوْقُ الْخَيْرَ إِلاَّ اللهُ بِسْمِ اللهِ مَاْ شَاْءَ اللهُ لاَ يَصْرِفُ الْسُّوْءَ إِلاَّ اللهُ بِسْمِ اللهِ مَاْ شَاْءَ اللهُ مَاْ كَاْنَ مِنْ نِعْمَةٍ فَمِنَ اللهِ, بِسْمِ اللهِ مَاْ شَاْءَ اللهُ وَلاَ حَوْلَ وَلاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللهِ الْعَلِىِّ الْعَظِيْمِ.
Allah sesunggohnya aku berlindung dengan engkau dari penyakit dan taun,dari serangan bala,mati mengejut,deman panas,taqdir yang buruk dan kejahatan bala.Dan kami berlindung dengan engkau dari ditimpa celaka dan serangan musuh.Hai Tuhan yang hidup,hai Tuhan yang berdiri dengan sendirinya,hai Tuhan yang mempunyai kemuliaan "Ya Tuhan kami, lenyapkanlah dari kami azab itu. Sesungguhnya kami akan beriman". "Ya Tuhan kami, jauhkan azab Jahannam dari kami, Sesungguhnya azabnya itu adalah kebinasaan yang kekal". "Ya Tuhan kami, kami Telah menganiaya diri kami sendiri, dan jika Engkau tidak mengampuni kami dan memberi rahmat kepada kami, niscaya Pastilah kami termasuk orang-orang yang rugi.Dengan rahmatmu hai Tuhan semester alam,Ya Allah ya Hafiz ya Allah Ya Rafi'

5- اَللَّهُمَّ ﺇِنَّا نَجْعَلُكَ فِيْ نُحُوْرِ أَعْدَاْئِنَا وَنَعُوْذُبِكَ مِنْ شُرُوْرِهِمْ اَللَّهُمَّ بَدِّدْ شَمْلَهُمْ وَفَرِّقْ جَمْعَهُمْ وشَتِّتْ كَلِمَتَهُمْ وَزَلْزِلْ أَقْدَاْمَهُمْ وَسَلِّطْ عَلَيْهِمْ كَلْبًا مِنْ كِلاَبِكَ يَا قَهَّارُ يَا جَبَّاْرُ يَاْ مُنْتَقِمُ يَااللهُ يَااللهُ يَااللهُ اَللَّهُمَّ يَاْ مُنْزِلَ الْكِتَاْبِ وَيَاْ مُجْرِيَ السَّحَاْبِ وَيَاْ هَاْزِمَ اْلأَحْزَاْبِ ﺇِهْزِمْهُمْ ﺇِهْزِمءهُمْ ﺇِهْزِمءهُمْ وَانْصُرْنَاْ عَلَيْهِمْ .
Ya Allah,Sesungguhnya kami meletakkan Mu di batang-batang leher musuh2 kami Dan kami berlindung dengan Mu daripada kejahatan-kejahatan mereka,Ya Allah,Leburkanlah kumpulan-kumpulan mereka Pecah belahkan dan kacau bilaukan persatuan mereka goncangkan pendirian mereka Dan hantarkanlah anjing-anjing kamu kepada mereka, Wahai tuhan yang sangat keras Wahai tuhan yang gagah perkasa Wahai tuhan yang bersifat murka Ya allah Ya allah Ya allah Ya allah, Wahai tuhan yang menurunkan kitab, Wahai tuhan yang mengarakkan awan Wahai tuhan yang menewaskan bala tentera Ahzab Kalahkan mereka Kalahkan mereka Kalahkan mereka Dan menangkan kami ke atas mereka.
.
يَا دَاْفَعَ الْبَلاَءِ يَا اللهُ, يَا دَاْفَعَ الْبَلاَءِ يَا رَحْمَنُ, يَا دَاْفِعَ الْبَلاَءِ يَا رَحِيْمُ, إِدْفَعْ عَنَّا كُلَّ بَلاَءِ الْدُّنْيَا وَبَلاَءِ اْلآخِرَةِ, وَشَرِّ الْدُّنْيَا وشَرِّ اْلآخِرَةِ, وَمِنْ عَدُوٍّ مِنَ اْلإِنْسِ وَالْجِنِّ وَمِنَ الْشَّيْطَاْنِ وَإِبْلِيْسَ, وَمَا يَطِيْرُ فِىْ الْهَوَاءِ, وَمَا يَنْزِلُ مِنَ الْسَّمَاْءِ وَمَاْ يَخْرُجُ مِنَ اْلأَرْضِ بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاْحِمِيْنَ. وَصَلَّى اللهُ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِهِ وَأَصْحَابِهِ أَجْمَعِيْنَ وَالْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَاْلَمِيْنَ.
Hai Tuhan yang menolak bala,Ya Allah! Hai Tuhan yang menolak bala,Ya Rahman! Hai Tuhan yang menolak bala,Ya Rahim!hindarkan dari kami bala di dunia dan bala di akhirat,dari keburukan dunia dan keburukan akhirat,dari musuh dikalangan manusia,jin,syaitan dan iblis,dan apa yang terbang di udara,yang turun dari langit dan yang keluar dari bumi dengan rahmat mu hai Tuhan yang maha pemurah,kesejahteraan Allah keatas penghulu kita Nabi Muhammad,keluarganya dan kesemua sahabat baginda,segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam.


Disediakan oleh:
Ustaz Ibrahim b Zakaria
PENGETUA
MAAHAD TAHFIZ AL-QURAN DAR AL-ABRAR (MTD) SERI MANJUNG PERAK
Sumbangan Zakat/Derma bolehlah disalurkan ke dalam akaun Bank Muamalat no.08030002138714
Atau CIMB Bank no 0815-0000173-10-9
NO.TEL 05-6883659 H/P 019-2627636

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Terima ksh di atas doa 2 ,smg doa yang us bg ni
dpt smua org beramal amin

Tanpa Nama berkata...

TQ DIATAS DOA YG US HTR E MAIL 2 SMG KITE SMUE DPT BERAMAL