14 Januari 2010

PESURHJAYA PAS PERAK MELAWAT MANGSA KEBAKARAN DI SUNGAI SIPUT

27 Muharram 1431H
Email : mohd hafez sabri

SUNGAI SIPUT, 12 Januari, Pesuruhjaya PAS Perak ditemani Ustaz Zulkifli Yang Diperua bersama rombongan jawatankuasa PAS kawasan Sungai Siput telah turun menziarahi mangsa kebakaran bangunan rumah kedai dua tingkat yang terletak di Pekan Batu Satu Sungai Siput.

Menurut sumber, punca kebakaran adalah disebabkan litar pintas yang telah menyebabkan lima buah bangunan rumah kedai mengalami kebakaran teruk. Mangsa kebakaran terdiri dari empat keluarga Cina dan satu keluarga India.

Kehadiran beliau disambut baik oleh penduduk tempatan disitu. Pesuruhjaya PAS Perak itu juga telah menyampaikan sumbangan kebajikan kepada mangsa kebakaran bagi meringankan beban mereka.

Memetik ucapan beliau " PAS sentiasa prihatin dan mengambil berat berkenaan isu kebajikan rakyat, apatah lagi rakyat kini melihat PAS bukan sahaja sebagai parti politik akan tetapi PAS juga dilihat sebagai paarti yang menggerakkan kebajikan rakyat".

Di kesempatan itu juga, beliau juga turut memberi kata-kata semangat kepada keluarga mangsa kebakaran, supaya banyak bersabar dan tabah dalam menghadapi segala ujian, beliau juga menyeru agar semua ahli PAS tidak kira diperingkat mana sekalipun, supaya sentiasa prihati terhadap isu kebajikan rakyat.

















1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tahniah Pas Perak dan kawasan Sg,Siput..
tahniah YDP,ustaz zulkifli...semoga usaha anda diberkati dan dirahmati oleh Allah.