07 April 2010

Hari ke 3 di Hospital Columbia Asia Taiping.

Alhamdulillah sejak saya dimasukkan di wad 97 Hospital ini pada jam 7.25 malam Ahad 4April lepas, kesihatan saya dan anak ke dua Khairul Anwar Lim semakin membaik dari hari ke hari. Pengawasan yang rapi dari Doktor pakar dan jururawat serta pembatunya di hospital ini dan terlebih penting doa dan munajat dari semua saudara dan rakan taulan adalah penawar serta penyambuh kepada ujian kecil ini.

Alhamdulillah dari malam pertama sehingga malam tadi Saudara, rakan seperjuangan dari pelbagai bangsa tidak putus- putus menziarahi disamping yang tidak sempat menziarahi berulang kali menalifon dan mengirim pesanan ringkas bertanya khabar mengenai kesihatan terkini saya.

Tidak kurang juga yang sekali mengirim email dan sms serta komen dalam blog mengenai petua dan cadangan ubat untuk dimakan sebagai penawar yang sebelumnya didakwa telah mampu menyembuhkan penyakit denggi.

Tambah teruja bila ada yang menghantarnya ke wad untuk dimakan. Apapun semuanya saya harga dan sajung tinggi serta menunjukkan semagat persaudaran, kesetiakawanan dan ukhuwah yang tinggi dengan harapan untuk melihat saya cepat sembuh dan kembali bertugas seperti biasa.

Kelmarin juga rombongan PAS Kawasan Parit Buntar yang diketuai oleh Yang Dipertua, Hj. Harun Hj. Hashim menziarahi saya dan anak di wad dan kebetulan pada masa yang sama YDP PAS Kawasan taiping iaitu ust. Fakhruddin juga datang ziarah. Makna setakat ini sudah 8 orang YDP PAS kawasan yang datang.

Hari ke 3 disini saya masih tidak pasti adakah boleh atau tidak untuk keluar wad. Sebentar tadi darah telah dambil untuk dilihat samada turun atau tidak. Sesudah itu mungkin akan ada keputusan ditahan lagi atau dibenarkan balik.

manakala keadaan anak nampaknya agak lebih cenderung untuk ditahan lagi kerana keadaan darahnya banyak turun dan semasa darah diabli sebentar tadi tempat yang dicucuk jarum , darah yang keluar lambat berhenti.

Setakat ini seingat saya sudah 8 botol air yang dimasukkan ke dalam badan, sebentar lagi akan ditambah untuk ke 9 botol.

Berbalik kepada Doa dan petua serta munajat yang telah dilakukan untuk kebaikan kesihatan saya demi untuk kembali bertugas seperti biasa, saya sanjung tinggi dan sangat mengahrgai . Hanya Allah jua yang dapat membalasnya.

Contohnya jemaah usrah PAS Kawasan Tanjung Malim pada malam pertama masuk wad, setelah mereka mengetahui saya ditahan diwad dan positi denggi dimaklumkan mengadakan solat hajat khusus untuk memohon dari Allah supaya saya cepat sembuh, semua Allah merahmati hasrat baik semua rakan seperjuangan itu.

Sehingga rata-rata ADUN non-muslim mengirim SMS dan menyelitkan dengan kalimat InsyaAllah semuga saya cepat sembuh..

Mudah-mudahan saya akan cepat puliha seperti biasa dan kembali berbakti dengan tugas yang banyak diluar sana.

2 ulasan:

sahabat berkata...

Salam ,

http://www.nuruliman.com.my/versi_melayu/muat-turun/category/2-e-book.html

sila muat turun siraj az sakirin. أعوذ بالله من الشيطان الرجيم

Segala yang ada di muka bumi itu akan binasa. Dan kekallah Zat Tuhanmu yang
mempunyai Kebesaran dan Kemuliaan.” (Surah Ar-Rahman: 26 & 27)

Tanpa Nama berkata...

Semoga YB dan anak sembuh segera. Jiran saya pernah kena demam denggi. Katanya dia minum banyak air. Insya Allah kuman akan dinyahkan dari badan menerusi perkumuhan.