26 April 2010

Perhimpunan di Stadium Kuala Kubu Bahru

http://demokrasi93.blogspot.com

Dulu saya kalah juga semasa pilihanraya kecil di Ijok, tapi sekarang saya Menteri Besar Selangor - Tan Sri Khalid Ibrahim

Dato Zaid Ibrahim sedang berucap - Najib belanja RM 64 juta di dlm p/raya ini. beli undi adalah sesuatu yg halal. Mana SPRM ?

35 ulasan:

GEMBALA SUARA berkata...

TakBiiRRR !!!
ALLAHUAKBAR

Tanpa Nama berkata...

64 juta,,woit umno ,,duit aku tu woit...tak halal kang,,...tapi tak pe ,hangpa tunggu la, jawab la nanti,

wahai orang melayu,,hangpa tengok cara umno layan hangpa,,bagi benda nak pembalasan untuk menang..

kat akhirat nanti menang majoriti tu la hangpa dapat..

tak dak pahala langsung,,rasuah keliling pinggang. kat mana nak masuk..

ustaz kat tempat aku cakap kalau rasuah masuk neraka. beli undi kemana ha.....!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

woo woo wooo wooouuuuu,

Unknown berkata...

Allah hakim yang lebih telus dan adil

Tanpa Nama berkata...

Penipu BN..porahhh!main tipu boleh la menang

Tanpa Nama berkata...

kita berusaha.berdoa dan bertawakkal..allah maha mengetahui segalanya.jangan putus asa,teruskan perjuangan ....insyaallah kemenangan akan menjelma.ada hikmah disebaliknya.

Tanpa Nama berkata...

Bismilah Hir Rahman Nir rahim
Semangat perjuangan kami memang tidak pernah runtuh . Penat lelah kami tidak pernah kami ungkit. Wang ringgit kami yang kami keluar sendiri pun tak pernah kami kesali. Waktu dan tenaga kami yang terbuang pun kami tidak pernah mengadu . Kami akan tetap dengan slogan " LAWAN TETAP LAWAN "
Cuma persoalannya kami hanya sekadar bantu untuk memenangkan calon calon yang di utarakan oleh Pemimpin Pemimpin Pakatan Rakyat tanpa mempersoalkan walaupun calon adalah bekas peminum arak dan tolak hukum hudud pada masa lalu. Yang kami kesal Negeri Selangor di mana Menteri Besar nya dan pentakbirannya di takbir oleh Pakatan Rakyat tidak mampu untuk menjamin masa hadapan rakyat Negeri Selangor sila baca uraian saya di bawah ini.
Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
Di Bumi Allah ini , manusia sekarang perlu duit untuk hidup bukan air free untuk hidup . Ada peneroka tunggu 15 tahun untuk mendapat wang Pampasan . Menteri Besar Selangor lembab dan bodoh nak mampus hanya sekadar janji dalam tempuh 3 bulan kepada Pemaju ( milik kroni UMNOBN APCO) untuk membangunkan tanah yang terbiar .Kalau gagal juga selepas tiga bulan kerajaan negeri selangor akan bertindak (nak pilihan raya baru nak cakap , sudah 2 tahun beb kenapa baru sekarang?. Poooodah.
PM 1 Malaysia APCO dalam satu hari sahaja RM1000.00 Cash dan Bank draf RM49,000.00 kalau BN menang . So tolong pikir nak tunggu 3 bulan atau menang kan BN ,esok dapat duit RM 49,000.00 .Conform Besok peneroka boleh cash kan bank draf RM49,000.00 selama ini yang tertunggak selama 15 tahun .Tidak rugi kerajaaan PM 1 Malaysia mengajikan Yahudi Israel APCO untuk membantu pentakbiran Malaysia. So buat MB Selangor tolong belajar dari kebodohan jangan asyik nak bagi free air je! Zaman sekarang orang tak nak benda free , orang nak duit . Paham tak orang nak duit bukan air free . Air free tak boleh menyekolahkan anak , air free tak boleh repair rumah , air free tak boleh membersihkan longkang tersumbat .Air free tak boleh pergi Haji . Orang FELDA FELCRA dapat wang Rm1000.00 + RM 49,000.00 sudah boleh bergelar " Aku Kaya , Aku Kaya , Aku Kaya " Hidup BN HIDUP MIC Hidup APCO
Kalau Memperjuangkan mendiang KUGAN tak mungkin akan dapat RM1000.00 + RM 49,000.00
Kalau memperjuangkan mendiang TB Hock tak mungkin akan dapat RM 1000.00 + RM 49,000.00 dan dapat RM 3 JUTA untuk sekolah CINA di Hulu Selangor. Suruh je MB Selangor letak jawatan .
Fikir sejenak kalau pilih BN sudah tentu Ahli Parlimen akan dapat peruntukkan wang kalau pilih Pakatan Rakyat sudah tentu tidak akan dapat wang peruntukkan dari kerajaan PM 1 Malaysia , 1 Israel mana yang u all pilih .hj jamaludin

Tanpa Nama berkata...

kalau rasuah masuk neraka di akhirat, beli undi pula kat dunia dah masuk neraka.

Tanpa Nama berkata...

Gagus sangat la melayu Islam Hulu selangor dok pangkah Ustaz Kamal. Jawab lah kat akhirat nanti.... Tak fikir habis....lantik pemimpin bukan Islam....bodoh punya melayu...asyik fikir rasuah dari BN jer..tapi ingat tengok lepas pilihanraya nanti....suasana pemeberian rasuah BN tak akan berterusan cuma utk pilihanraya jer....

Tanpa Nama berkata...

Zaid belanja tak sampai seringgit.

Tanpa Nama berkata...

dah kalah lagu tula..dok cari alasan...
yg pi letak calon luaq buat apa..
anak jati HS punya banyak...ADIL ka lagu tu?...ADIL ka parti adil tu??

Tanpa Nama berkata...

Inilah yang dilakukan oleh masyarakat Felda/Melayu bagi membalas budi Najib dan APCO. Strategi kempen "politik baru" masih belum sesuai kepada masyarakat seperti di kawasan Hulu Selangor ini kerana kebanyakan mereka masih belum memahaminya. Bagi mereka isu bagaimana nak memberi makan pada anak isteri masih menjadi agenda utama berbanding dengan isu APCO. Lebih baik mereka menyokong pihak yang boleh memberikan mereka sekampit beras dan sebuah basikal daripada mereka menyokong pihak yang melaungkan APCO, isu demokrasi, ketidakadilan dan kesamarataan. Apalah yang mereka tahu tentang semua itu. Lainlah mereka tiba-tiba diberi RM100 oleh PR setiap kali perkataan APCO dilaungkan oleh mereka dan pada situasi ini mungkin mereka akan menyokong PR. Inilah menyebabkan masyarakat Melayu terus ketinggalan di belakang berbanding dengan masyarakat Cina, mudah digula-gulakan. Jangan salahkan mereka, mungkin PRU 13 nanti keadaan boleh berubah.

Tanpa Nama berkata...

org felda x pernah serik...

Janji BN PRK Hulu Selangor 2010 berkata...

SPRM - Apa beza beli undi masa pemilihan UMNO dan masa pilihanraya. Semuanya sama. Tapi SPRM kenapa senyap ?

Dua hari sebelum pilihanraya, PM turun bawa berguni duit untuk diberikan kpd pengundi Hulu Selangor. Tapi PM yang sama kata tak ada duit nak bagi bonus kpd kakitangan awam dan memotong bajet kementerian pelajaran.

Tanpa Nama berkata...

bila manusia dttp dgn kemewahan dunia...
ingatlah wahai sahabat
Rasulullah risaukan umatny yg terkena penyakit "wahan" cintakan dunia dan takutkn mati..bersamalah kita muhasabah diri..

Tanpa Nama berkata...

takpe lah buat masa ni, rakyat hulu selangor masih ramai sokong umno lg.dlm masa pru-13 nti kita harapkan kesedaran rkyt akan bertambah utk
menamatkan salahguna kuasa umno bn dan melantik org2 yg penuh ikhlas bertanggungjwb terhadap prinsip2 adil amanah.Semoga pr menang pru@prk akan dtg......

anak selangor berkata...

Let them come back to clean their own shit!!See if they will.

Ridzuan berkata...

teruskn istiqamah dlm perjuangan
takbir3X

terima kasih kpd yg mengundi calon PR

Ridzuan

penaku adikencana berkata...

allah swt sentiasa bersama dengan orang2 yang benar...lawan tetap lawna....hidup pakatan rakyat....

penaku adikencana berkata...

sebak aku ngan kekalahan td,,,apapun kita tetap akan berjuang demi sebuah keadilan.....hidup pakatan rakyat....

u**0 berkata...

x pe...ada hikmah tu...depa menang sorak.tpi kampung tergadai..

Tanpa Nama berkata...

Anon 4/25/2010 7:47 AM,

Sokong

Abu Amir berkata...

Inilah akibat daripada melayu terus diperintah oleh umno selama 50 tahun. Kebanyakan melayu yakin kalau umno tidak memerintah mereka tidak dapat makan, hidup senang dan aman ( rosak aqidah ) menjadikan mereka jahil& fasik. Kerosakan aqidah ini sukar utk diatasi kita terutama di kawasan felda, setiap aktiviti dakwah dihalang oleh pegawai felda dan aktivis dianggap pengkhianat/dipulaukan.

Kesannya kita boleh lihat semakin teruk masalah sosial, jenayah, penagihan dadah dan tiada kesedaran politik. Kebanyakan mereka meninggalkan kewajipan solat fardu, puasa dll disebabkan kejahilan mereka. Mereka semua boleh dibeli dgn wang dan janji-janji palsu.

Kasihan mereka hidup dlm kegelapan aqidah dan usaha perlu kita lakukan utk berdakwah kpd mereka walaupun sukar kerana inilah sunnah perjuangan Islam. Terdapat 54 kaw. parlimen dimana rancangan felda dikuasai umno sbg kubu terakhir mereka.

Tanpa Nama berkata...

bagi saya..PAS perlu memikirkan kaedah memenangi hati pengundi melayu...taraf sokongan pengundi melayu sangat menjunam pada waktu ini padahal PAS akan bertanding di semua kawasan majoriti melayu 70-80%...aku harapkan biarlah PAS juga akan mempunyai kerusi Parlimen dan Dun selpas PRU ke 13 nanti.
kita tak usah banyak sangat menuding jari pada UMNO di atas kelemahan kita menarik pengundi melayu...mungkin kaedah kita perlu diubah..mungkin perlu dihebatkan gerakan dakwah islam dari rumah ke rumah seumpama tabligh, menganjurkan majlis usrah, zikir dan maulud secara non partisan, menanam pengaruh di dalam syarikat2 besar dan lain2.

perlu diingat, undi dari kaum cina sangat mudah berubah atas dasar survival ekonomi mereka, majoritinya...oleh itu, PAS sangat2 perlu memperkukuhkan sokongan melayu islam demi menjamin objektifnya tercapai, insya allah.
kita tak perlukan undi atas dasar isu2..kerana isu akan berubah ke isu yang lain...yang kita perlukan adalah undi atas dasar memahami perjuangan PAS itu sendiri.

Tanpa Nama berkata...

hr ni kita pakat dgr najib kota kn jnji dia nk bg 3juta dkt sekolah cina dan sami nk letak jawatan presiden MIC lebih awl klu BN menang..

pastulen berkata...

hidup hidup hidup keadilan ha ha ha he hehe

Tanpa Nama berkata...

hidup hidup hidup pr he he

Tanpa Nama berkata...

jika kita tengok saluran peti undi,majoriti tempat pengundi bukan islam yang banyak mengundi pakatan. Ini adalah insyarat untuk melayu..disini dapat kita lihat pengundi cina bersatu hati walaupun berlainan fahaman politik untuk meningkatkan hak mereka di negara kita. mereka bersatu menyokong pakatan agar BN akan memberi hak yang lebih pada kaum mereka utk memenangi hati mereka..kerajaaan & pakatan berlumba2 memberi hak kepada mereka..itu lah strategi senyap pengundi cina..mereka tak buat hura-hara,mereka tak buat demotrasi. hanya duduk rumah dan mengundi secara bersatu hati sesama mereka..ini adalah gambaran supaya kita umat islam perlu bersatu dan belajar dari pengalaman yang lalu. hentikan lah sengketa sesama islam.bersatu lah..Secara jelas dan terang pengalaman yang digunakan kuan yew mengambil singapore dari malaysia digunakan semula..dengan cara memecah undi melayu sahaja mereka akan dapat menguasai dan menuntut hak yang berlebih2..pemimpin2 parti pula belumba2 meraih undi dengan menambah hak mereka untuk memenangkan parti..demi menjaga hak bangsa melayu aku tidak mahu pengalaman lalu yang mana tunku abdul rahman terpaksa menyerah singapore kepada kuan yew disebabkan tuntutan melampau2 kaum cina pada masa itu berulang kembali. renung2 kan lah sejarah lalu..bersatu lah umat islam ku..

Tanpa Nama berkata...

Bismillahhirrahmanirrahim...

50 tahun memerintah negara hanya mendidik rakyat khususnya umat melayu cinta pada dunia. bergantung pada selain pada Allah..

orang melayu fikir umno BN tak kalah matilah kita xdapat la duit kerja dan macam².

memang duit untuk bayar sekolah anak, nak beli beras. nak bayar bil². nak besalin pun kena guna semuanya adalah duit.

tapi...wajar ke kerajaan mendidik rakyat cinta dunia sampai hilang pergantungan pada Allah...beramallah seolah olah esok nak mati bekerjalah seolah olah hidup seribu tahun lagi...
kene seimbang la hidup akhirat dan dunia ni...

kepada pemimpin Pakatan di selangor...cube kaji dan muhasabah semula segala janji² kamu dulu...kami meletakkan kepercayaan kepada kamu untuk berkhidmat kepada rakyat dengan buat lebih baik dari umno Bn. kami tahu kemampuan x sama macam umno BN sebab diorang masih control persekutuan...dengan keupayaan yang Selangor ada..buat la yang paling baik...saharudin

Tanpa Nama berkata...

terlalu jauh untuk melayu hulu selangor nak berubah. inilah hasilnya, bila tak faham aqidah, tak faham perjuangan dan tuntutan. yang di impikan/maukan tak habis-habis semat-mata keperluan duniawi sahaja. berjayalah umno yang mengekalkan aset ini, (rakyat jahil, miskin dan meminta-minta, takut dan boleh diugut). untuk yang islam tu tolong fikir-fikirkan sama, kita semua akan hidup sekali lagi di akhirat nanti.wallahualam.

Tanpa Nama berkata...

KERJA-KERJA MANUSIA YANG PENUH DENGAN NAJIS 'UNMAPCO' (UMNO APCO - PERTUBUHAN KEBANGSAAN MELAYU YAHUDI BERSATU)

Tanpa Nama berkata...

saya setuju dgn abu amir tu memang benar kebanyakan masyarakat felda terjebak dgn dadah dan berbagai2 lagi penyakit sosial krn kurang penghayatan agama ini lah yg disukai oleh UBN kerana senang di beli di sogok dgn wang ringgit utk menyokong mereka, tapi mereka lupa akan dosa rasuah, penyelewangan dll yg akan menghumbankan mereka ke dlm nerakan, kalau ada dua pemimpin yg hendak di pilih untuk dilantik sebagai ketua maka hendaklah kamu pilih yg islam dan berimaan supaya kamu tidak masuk NERAKA!.

Tanpa Nama berkata...

TANPA NAMA- 7:43AM Hj JAMALUDDIN TU BAHASA NYA CANTIK JUGA YEye, tapi SAYANG LAH DIA DAH PERGI HJ MUNGKIN DIA DAPAT hj MARDUD SBB TU BAHASA NYA MCM ORANG BELUM P HAJI, KALAU NAK P HAJI LG MULUT NYA KENA BASUH DGN CUKA GETAH DAN BERTAUBAT NASUHA JIKA TIDAK NANTI DAPAT LG HJ MARDUD DAN KALAU PEGI LAGI ELOK LAH DGN DUIT YG BETUL2 HALAL!

Tanpa Nama berkata...

SPRM JADI TUNGGUL KAYU ANTIK CANTIK DI PANDANG AJE KALAU ubn BUAT RASUAH ITU HALAL BAGI SPRM TAPI KALAU RAKYAT BAWAHAN DAN PR BUAT RASUAH CEPAT CEPAT BERTINDAK, FUUUHH MEMANG PENGECUT RAKYAT PUN TAHU BUKAN BANGANG DAH INI BUKAN 50 THN DULU TAK TAHU NAK MENILAI NYA - SPRM TU ADALAH JUGA MANUSIA YG AKAN HIDUP SEKALI LAGI DI AKHIRAT KALAU TAK ADIL DI DUNIA NI AKAN MEMBERI KESAN DI AKHIRAT KELAK SETAKAT SEMBAHYANG TUNGGANG TONGGEK BELUM MENJAMIN UTK KE SYURGA! FIKIR2KAN LAH.

Tanpa Nama berkata...

adat bertanding ada kalah dan menang, bila PR menang tiada kedengaran hina dan keji kpd Polis, SPRM & mana2 pihak tapi bila kalah walau mejoriti tipis salahkan orang...
mana yang menipu/rasuah tu biar Allah yang hukum
sesungguhnya Allah s.w.t maha mengetahui mana hamba2Nya yang berbuat dosa...
para pemimpin PAS minta kembali ke landasan,
tidak kelihatan keihhlasan yang mungkin kawan ketika ini tapi lawan suatu ketika nanti....
aku doa kemenangan kalian....