17 Mei 2010

Tahniah kepada YB. Wong Ho Leng

Calon DAP Wong Ho Leng mendapatkan 18,845 undi untuk menewaskan calon BN Robert Lau Hui Yew yang mendapat 18,447 undi. Manakala calon Bebas Narawi Haron mendapatkan 232 undi.

Keputusan tersebut diumumkan oleh pengurus pilihan raya, Wong See Meng.

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tahniah YB Wong....nampaknya betullah....kaum lain di malaysia semua telah tunjukkan keberanian mereka untuk berubah kecuali melayu sahaja yang masih keras pedal xnak berubah.....

mohdin berkata...

Tahniah>>>calon dan jentera PKR. Teruskan usaha utk menawan putrajaya seterusnya.. Takbir!!!!

Syukri Sapuan berkata...

Tahniah Pakatan Rakyat.
teruskan kemaraaan di Sabah dan Serawak.

Tanpa Nama berkata...

Setiap hati dipegang oleh Allah SWT. Ini mungkin peringatan Allah SWT terhadap kelancangan pimpinan BN khususnya UMNO yang menghalalkan dan mempertahankan pelesenan judi sukan.

Sibu yang dikatakan kubu kuat BN boleh runtuh dicelah-celah segala kekuatan BN. Tidak seperti Selangor dengan PR sebagai kerajaan negeri. Sibu menceritakan segalanya terhadap hasrat majoriti rakyat untuk berubah.

Syabas DAP!. Syabas Pakatan Rakyat.
Syabas PAS yang berkampung di DUN Nangka kerana berjaya mengurangkan majoriti BN. Sesuatu yang menyumbang kepada kemenangan.

Tanpa Nama berkata...

Tumbang Sarawak bermakna tumbanglah BN di Malaysia..

Tanpa Nama berkata...

Undi POS berjaya selamatkan BN dari lembah kehinaan..

Tanpa Nama berkata...

Kagum dengan pengundi Sibu. Walaupun kebanyakan penduduknya jauh dari arus pembangunan mereka berani berikan kemenangan pada DAP/PR. Najibodo, Mama Gemuk, Mat Sembab, Tok Taib, Brahim Ali akan meracau malam ini..

belakangpusing berkata...

Undi pos!!! apa cerita disebalik undi pos..Adakah 100 orang lebih yang pangkah DAp dan bebas akan di tukar ke hulu lagi,,atau gaji akan diturunkan,pangkat disekat,turun pangkat..hilang rezeki,,tak mungkin ...kerana bukan mereka yang pangkah ,,ada orang yang tolong pangkah.. ada betul ka...

Tanpa Nama berkata...

yb,,,kalau yb check kekuatan undi pos sesuatu dun/parlimen ,,yb akan dapati terlalu ramai askar/polis/isteri sehinggakan melebihi kadar yang di perjawat kan di malaysia...

jatimal berkata...

tahniah YB Wong , tahniah pengundi Sibu atas keberanian menukar wakil berketurunan. Tuan2 dan puan2 juga adalah penduduk2 yang saya hormat kerana punya prinsip dalam hidup tidak tunduk pada umpanan walaupun hadiah apapun. Syabas.