17 Ogos 2010

SETELAH MENYERANG DS WAN AZIZAH, SIMPATI TERHADAP EZAM SESUMPAH BERTAMBAH ?

6 Ramadhan 1431 H
Oleh: WFAUZDIN NS

APABILA anda membaca tulisan seorang sahabat di sini, anda pasti dapat merasakan betapa Ezam raja sesumpah kini semakin mendapat perhatian di mana semakin ramai yang bersimpati dengan anak muda yang kecewa ini.

Kebanyakan yang bersimpati dengan raja sesumpah ini adalah datangnya dari teman-teman rapat beliau sendiri dan perasaan simpati itu bertambah mendalam semenjak raja sesumpah telah `mengadu nasib' bondanya. Anak emak tersayang lah katakan.

Keberanian dan sikap juang yang dikatakan ada pada raja sesumpah akhirnya teruji apabila raja sesumpah terpaksa mengheret nama orang tuanya yang tidak tahu apa-apa itu.

Kalau di zaman kita kanak-kanak dulu, sesiapa yag bergaduh sesama kita kemudiannya balik rumah mengadu dengan mak ayah, sudah pasti kena pulau oleh rakan-rakan. Tetapi, raja sesumpah bukan budak-budak lagi.

Kesihan kita dengan nasib mak ayah beliau yang tidak semena-mena dikaitkan untuk membela anaknya yang semua tahu `pencacai' nombor wahid Najib sekarang ini.

Kita tidak boleh salahkan Ezam sesumpah kerana beliau kini benar-benar kecewa akibat mainan politiknya sering tidak menjadi. Semenjak beliau melangkah dan melutut depan Umno, beliau masih gagal menunjukkan kehebatannya seperti sewaktu beliau berada di dalam saf perjuangan rakyat.

Jika ada yang terliur dengan kata-kata Ezam sesumpah hanyalah beberapa pemimpin dari PKR yang `lapar' dan kemaruk untuk melompat keluar parti. Berapa ratus atau ribu orang dari PKR yang berjaya dibawa oleh raja sesumpah untuk mengkhianati DS Anwar?

Semakin raja sesumpah mencaci dan memburukkan DS Anwar dan keluarganya, semakin terserlah keaiban Saiful Bukhari pemuda lembut yang dipercayai sangat oleh Ezam sesumpah itu. Adakah Ezam sesumpah akan sedar?

Tidak, beliau tidak akan sedar kerana "terlajak perahu boleh diundur, terlajak perbuatan dan kata, buruk padahnya". Kesihan bonda Ezam.

4 ulasan:

SUARA RAKYAT KUNAK berkata...

Orang yang Beriman, tidak akan memfitnah orang lain, biarlah Allah yang memberi petunjuk kepada orang yang gila kuasa seperti Ezam KODOK.

Tanpa Nama berkata...

Didalm saf PR ezam dijulang..
Didalam UMNO ezam Dimaki hamun, disumpah, dicerca, dihina, hingga mengheret keluarga sendiri DLL.

Ini lah sumpah laknat yg pernah dia ucapkan dulu..
sendiri yng sumpah..
la ni sendiri kena makan sumpah..wallahualam.

Tanpa Nama berkata...

kawa2 baik dia dalam keadilan dulu pun ada cerita skandal sex masa dia dekat Indonesia dulu..
bukan isu untuk mengaibkan dia, sepatutnya didedahkan..
kalau dia rasa x betul..saman je kawan2 baik tu..

Tanpa Nama berkata...

Kalau betul AYAM tambatan UMNO ni ada skandal sex..geng ulamak muda UMNO n Harussani kena bagi tarbiah sikit kat ezam..
Ada berani Ustaz-ustaz.....