09 September 2010

Pemuda PAS Kuala Kangsar sampai sumbangan di Manong dan Bukit Chandan

29 Ramadhan 1431 H
Oleh: safarizal saleh

5 September 2010 (KUALA KANGSAR) - Kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Manong dan juga Bukit Chandan menjadi tumpuan pada tahun ini daripada Dewan Pemuda PAS Kawasan Kuala Kangsar dengan kerjasama Lajnah Kebajikan PAS Kuala Kangsar bagi meneruskan program amalan kebajikan di bulan Ramadhan yang mulia ini dengan mengagihkan penerima sumbangan sebanyak 200 keluarga.

Penyerahan kali ini berupa sumbangan duit raya RM40 seorang, hamper barangan berjenama Islam dan juga keperluan dapur yang telah disusun oleh Pemuda PAS sendiri untuk turun padang menziarahi sambil bertanya khabar disamping melihat sendiri kehidupan penduduk sekitar kawasan tersebut.

Sumbangan telah di sampaikan oleh Timbalan Ketua Pemudanya merangkap Exco Dewan Pemuda PAS Pusat, Dr Raja Ahmad Al-Hiss. Menurut Raja Ahmad, program sumbangan barang dapur tidak hanya dijalankan semasa datangnya Syawal sahaja, namun 'Projek Sekampit beras, sekilo gula' adalah satu projek berterusan Pemuda dan lajnah kebajikan.

Beliau yang juga merupakan Setiausaha Pemuda PAS Perak berkata, Pemuda PAS komited untuk membantu meringankan bebenan saluruh penduduk setempat tanpa mengira fahaman politik atau warna kulit. Dalam majlis yang serupa beberapa keluarga bukan Islam juga turut menerima sumbangan yang serupa.

2 ulasan:

Unknown berkata...

salam YB,

kampung teman tu YB

-www.duniacacamarba.blogspot.com

ajid manong.. berkata...

alhamdulillah...