11 September 2010

Selamat Hari Raya.

1 Syawal 1431H.
Drs. Khalil Idham Lim

Pada kesepatan ini saya mengucapkan Selamat Hari Raya Aidil Fitri kepada semua pengunjung Blog Cina Islam, tidak kira di mana saja anda berada di dalam ataupun di luar negara.

Marilah kita mengambil segala pengajaran dan hikmah dari ibadah selama bulan Ramadhan untuk memastikan sambutan Hari Raya pada kali ini benar-benar berarti setelah kita mencapai kemenangan yang diharapkan.

Besarlah harapan saya dengan menyusun jari sepuluh untuk memohon kemaafaan dari segala salah silap dan kealpaan selama ini, sesungguhnya saya sangat insaf dan menyedari bahawa sebagai insan biasa saya tidak lepas dari melakukan kesalahan dan kesilapan.

Tidak ada sesuatu yang paling manis sebagai seorang insan dan hamba Allah yang daif ini bila Allah mengampunkan dosa-dosa kita dibulan Ramadhan yang mulia dan saudara memaafkan kesalahan saya.

Pada masa yang sama saya mengajak diri saya dan saudara sekalian untuk terus meningkatkan keazaman dan tekad untuk memastikan ibadah puasa sunat 6 hari di bulan Syawal kita tuniakan. Tidaklain untuk mencapai tahap seperti puasa setahun sebagaimana yang disabdakan oleh Baginda Rasulullah.

Selain itu marilah kita meneruskan amal-amal soleh yang kita mampu lakukan dibulan Ramadhan seperti solat berjemaah, banyak bersedekah, bersederhana dalam makan dan minum serta segala akhlak mulia yang dituntut dalam Islam.

Sesungguhnya sinar kegemilangan Islam akan sirna dalam masa yang makin hampir, ayuh kita terus layar bahtera perjuangan ini sehingga kebatilan dapat kita runtuhkan dibumi tercinta ini, salam Aidil Fitri, MAAF ZAHIR BARIN, Wassalam.

Tiada ulasan: