10 November 2010

Perak Care bantu mangsa banjir

02 Zulhijjah 1431 H
Oleh : Harakahdaily

IPOH, 8 Nov: Dewan Pemuda PAS Negeri Perak (DPPN Pk) telah melancarkan derma kilat ‘Tabung Misi Kemanusian’ kepada seluruh rakyat yang bersimpati dan ingin membantu mangsa banjir di Kedah dan Perlis dalam bentuk kewangan.

Naib ketuanya, Salman Saleh berkata, pihkanya telah mengadakan lawatan kerja ke Kedah terutama di Alor Setar baru-baru ini dan mendapati bantuan kecemasan perlu segera disalurkan kepada mangsa banjir.

Katanya, beberapa keperluan penting seperti air minuman bersih atau air mineral, susu bayi seawal 3 bulan, lampin pakai buang untuk kanak-kanak dan dewasa pelbagai saiz di samping makanan seperti sardin, telur ayam serta beras.

Tambahnya, orang ramai yang ingin memberikan sumbangan boleh dibuat atas nama Perak Care melalui akaun Maybank bernombor 558015001720.

DPPN Pk, katanya berharap rakyat mengambil peluang ini untuk menyalurkan sebarang bentuk sumbangan bagi meringankan beban mangsa banjir tersebut.

“DPPN Pk sekali lagi amat berharap rakyat di Negeri Perak terutamanya yang prihatin terhadap saudara kita yang berada di utara bagi memastikan kehidupan mereka semasa dan selepas daripada banjir ini akan terus dipelihara dan dibantu bagi mengelakkan daripada pelbagai penyakit yang datang akibat banjir tersebut,” ujarnya.

Harakahdaily/-

Tiada ulasan: