04 November 2010

Umno terdesak ganggu program PAS

26 Zulkaedah 1431 H
Oleh : Te@M.IT

GUA MUSANG, 2 Nov - Gara-gara ingin mengganggu-gugat program Jom Tengok Wayang dan BBQ Bersama Anak Muda, ceramah mini anjuran Umno yang diadakan di hadapan program terbabit di Sungai Terah dihalang SPR malam tadi.

Hanya 12 orang yang hadir pada ceramah itu termasuk enam orang Puteri Umno, selebihnya anggota keluarga pemilik rumah terbabit serta jiran tetangganya walaupun pengerusi majlis mendakwa kehadiran melebihi 50 orang.

Kira-kira 10 minit tayangan filem Ketika Cina Bertasbih ditayangkan, ceramah mini Umno pun bermula dengan menggunakan pembesar suara yang lebih lantang berbanding program anjuran Urusetia Penerangan Kerajaan Negeri itu.

Bagaimanapun, tidak sampai setengah jam, ceramah yang hanya dihadiri 12 orang, termasuk enam orang Puteri Umno selebihnya anggota keluarga dan jiran terdekat terpaksa dihentikan dengan arahan SPR.

Tindakan itu dilakukan SPR memandangkan pihak terbabit tidak mempunyai permit sebagaimana yang ditetapkan.

Sepanjang ceramah itu berlangsung, golongan muda yang rata-ratanya terdiri dari pengundi ‘bertakbir’ beramai-ramai sewaktu pemimpin mereka berceramah yang kebanyakkannya menyelar pimpinan PAS dan kerajaan negeri Kelantan.

Gangguan ceramah PAS sejak akhir-akhir ini berlaku hampir setiap malam apabila dianya diadakan di tempat yang sama dengan program PAS.

Pada malam sebelumnya kejadian yang serupa berlaku pada majlis ceramah PAS yang diadakan di Ladang Chin Tek.

Kejadian berlaku apabila majlis ceramah PAS disampaikan oleh Datuk Nasharuddin Daud, di mana Umno memasang karaoke dengan tujuan untuk mengganggu ceramah PAS.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ni memang perangai umno dulu kini dan selamnya.
Ni ada satu soalan cepumas, tolong dengan jujur.
Manakah persamaan di bawah ini yang tepat mengenai umno'
a. umno = rasuah
b. umno = judi
c. umno = arak
d. umno = kerosakan akhlak
e. semua di atas.