06 Januari 2011

Himpunan 30,000 pemuda PAS hadapi p'raya

01 Safar 1432H.

Dewan Pemuda PAS Pusat (DPPP) akan mengadakan satu himpunan besar sebagai persediaan awal menghadapi pilihan raya Umum ke-13 yang semakin hampir.

Setiausaha DPPP, Khairul Faizi Ahmad Kamil, yang juga pengarah himpunan tersebut, berkata ia mengumpulkan para pemuda PAS dari seluruh negara.

Bertemakan "Masa Untuk Berubah" perhimpunan 30 000 pemuda PAS itu akan diadakan pada 19 Februari depan di Kota Sarang Semut, Kedah.

Menurutnya, ini merupakan perhimpunan kali ketiga selepas perhimpunan pertama di Markas Tarbiyyah PAS di Taman Melewar pada 2002 yang mengumpulkan 5,000 Pemuda PAS.

Manakala perhimpunan kedua pula di Kota Bharu, Kelantan pada 2006 yang berjaya mengumpulkan 15,000 Pemuda PAS dari seluruh negara, kata Khairul dalam satu kenyataan hari ini.

Menurutnya, perhimpunan kedua itu telah meletakkan tanda aras serta ukurannya melalui sistem Komuniti UKJ yang dibangunkan setahun sebelum itu.

"Seramai lima pemuda dari setiap cawangan yang telah didaftarkan melalui Sistem Komuniti UKJ telah menyertai perhimpunan tersebut," tambahnya.

Manakala perhimpunan bulan dirancang dengan jangkaan 30,000 peserta - sekali ganda lebih besar daripada jumlah peserta tahun 2006, kata Khairul.

Menurutnya, bagi merealisasikan kehadiran 30,000 peserta, sasaran kali ini ahli baru dan anak muda yang menyokong PAS dari semua kawasan di seluruh negara.

"Sebagai nilai tambah kepada kekuatan pemuda, himpunan ini juga turut melibatkan anak-anak muda yang telah mendaftarkan diri di dalam Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP)," katanya.

Perhimpunan sehari itu akan dirasmikan oleh Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abd Razak, dan ditutup oleh Timbalan Presiden PAS, Nasharudin Mat Isa.

Menurutnya, mantan pimpinan Pemuda PAS Pusat seperti Abu Bakar Chik, Mohamad Sabu, Datuk Mahfuz Omar, salahuddin Ayub dan lain-lain akan turut meraikan program tersebut

"Pelbagai aktiviti menarik seperti pertunjukan motosikal, klinik bola sepak, dan pameran pemuda juga bakal diadakan dalam program itu.

"Satu perlawanan bola sepak yang akan menemukan pimpinan Dewan Pemuda PAS dengan bekas pemain bolasepak kebangsaan akan diadakan pada sebelah petang," tambah Khairul.

Malaysiakini/-

4 ulasan:

Pemerhati Maklumat Pilihanraya berkata...

Tok sah dok berhimpun tak berhenti henti, sekejap di Teranggani, Melaka, Kedah dan lain lain lagi. Lebih baik hangpa pi buat kerja lengkapkan culaan setiap pengundi di setiap dun dan Parlimen masing masing. Ni dah dekat pilihanraya, maklumat sepenting itu hangpa tak cari dan rekodkan dengan kemaskini, kadang kadang satu jalan/lorong dalam UPU masing masing pun tak tau sokong PR atau sokong BN. Tok sah dok berhimpun tak ketahuan hala macam itu, apa nak tunjuk Show of Force, tak dak sapa nak heran kat hangpa , buat kerja yang mendatangkan hasil yang baik kepada PAS dan bukan nak tunjuk tak ketahuan hala tu.... Sudah sudah..... balik dok kawasan masing masing, kerja kuat kumpul data dan maklumat pilihanraya supaya sebelum masuk pilihanraya dah tau nak menang berapa dan kalau kalah pun kalah berapa.. ADA Faham Pemuda Pemuda PAS.

Awanama berkata...

inilah hari nya....

Awanama berkata...

baguih baguih kumpui ni....tp balik jangan duk diam, sengap!!satu lagi bila kumpui jgn tabur seamangat je, taburla jugak maklumat dan kerja2 yg patut ikut keutamaan. org cepat muak, dengar cakap benda sama dengan cara yang sama!

Awanama berkata...

Setuju-setuju-setuju tok sah dok behimpun, balik kawasan dan kenal pasti setiap yang layak mengundi, susun strategi tawan hati mereka itu, sebenarnya bagi orang-orang melayu mereka sudah ada perkataan " Islam " pada diri mereka kita perlu berusaha lebih sedikit je untuk tambah nilai itu iaitu dengan kita tambah perkataan Parti..................SeMalaysia maka jadilah PAS, insyaAllah berilah dan jelaskanlah kepada mereka tentang agama yang mereka bawa ke hulu dan ke hilir itu dengan hikmah dan bijaksana nescaya mereka juga akan berubah. Bab kata Saidina Ali; Kebenaran yang tiada perancangan boleh dikalahkan oleh kebatilan yang penuh strategi.