09 Februari 2011

PAS Kelantan sedia berdepan Gelombang Merah

06 Rabiul Awal 1432 H.
Oleh : Rizal Tahir .

KOTA BAHRU, 9 Feb: Pemuda PAS Kelantan tidak gusar dengan pelancaran Gelombang Merah, Gelombang Rakyat oleh Umno negeri itu malah menyifatkan ianya hanya projek cari makan pemimpin Umno BN.

Ketuanya, Abdul Latif Abdul Rahman, berkata pelancaran itu hanya gimik politik untuk menakutkan PAS sebagai parti yang mentadbir negeri ini.

“Ia juga bertujuan untuk menunjukkan pada rakyat bahawa mereka kini telah kehadapan dalam membela isu-isu rakyat,”ujarnya.

Beliau berkata demikian ketika menghubungi Harakahdaily bagi mengulas kenyataan Pengerusi Umno Kelantan, Datuk Mustapha Mohamed, yang telah melancarkan gelombang itu baru-baru ini.

Gelombang itu dilancarkan bagi menarik sokongan anak muda negeri Cik Siti Wan Kembang itu untuk merampas semula Kelantan pada pilihan raya umum akan datang.

Pemilihan warna merah dikatakan mempunyai kaitan dengan pasukan bola sepak negeri Kelantan yang kini sedang mencipta nama da mendapat sokongan padu belia negeri ini.

Bagaimanapun menurut Abdul Latif, pemuda PAS Kelantan juga sudah bersedia dengan perancangan mereka untuk menarik anak muda negeri itu.

Pada masa yang sama beliau berkata, Pemuda PAS sendiri sudah lama memiliki tentera merah (Unit Amal) untuk berbakti pada masyarakat dalam gerakerja kebajikan khususnya sewaktu banjir dan bencana.

Menurutnya, pelancaran itu juga menunjukkan Umno sebenarnya lemah dan terpaksa menumpang populariti penyokong pasukan bola sepak Kelantan.

“Sepatutnya BN melancarkan gelombang biru bukan merah kerana lambang mereka adalah biru atau ciptalah gelombang sendiri yang lain seperti oren, hitam, kelabu.

“Tindakan ini juga seumpama lembu punya susu, sapi dapat nama kerana Tan Sri Anuar Musa lebih berhak untuk mendepani gelombang merah sekiranya gelombang itu bertitik tolak dari pasukan bola sepak Kelantan,”ujarnya lagi.

Harakahdaily/-

Tiada ulasan: