19 Mei 2011

Najib berlakon untuk buktikan sokong rakyat Palestin

16 Jamadilakhir 1432H. [MOD] -
Oleh : Hafizi Pauzi

PARIT BUNTAR 18 mei : Ketua Penerangan Pas Perak, Yb Drs Khalil Idham Lim berkata Perdana menteri, Dato' Seri Najib sekali lagi cuba berlakon untuk membuktikan kepada seluruh rakyat Malaysia bahawa beliau pro terhadap rakyat Palestin yang dizalimi rejim Yahudi Tel Aviv.

Sedangkan realiti yang berlaku dimana tindakan yang dilakukan oleh Kerajaan Malaysia dengan menggunakan khidmat APCO Yahudi adalah tindakan yang mengkhianati perjuangan rakyat Palestin

“APCO yang terus menjadi memberi khidmat nasihat dengan bayaran RM70 juta kepada kerajaan umno BN di Malaysia membuktikan bahawa Barisan Nasional adalah pro rejim itu,” katanya ketika ditemui di sini.

Tambahnya, jika kerajaan BN terus menyalurkan dana dengan melanggan atau guna produk atau apa-apa perkhidmatan yang ditawarkan Israel, dengan sendirinya telah menjelaskan kepada kita bahawa Najib Tun Razak bukan sekadar menyokong rejim itu malah membantu rejim itu.

“Sumber kewangan itulah yang diguna oleh Rejim zalim ini untuk membiaya segala bentuk kos senjata bagi melancarkan serangan terhadap umat Islam dan mana-mana pihak yang ingin menyalurkan bantuan kemanusiaan seterusnya rakyat palestin khususnya." jelasnya

Menurutnya lagi yang juga Pengerusi Idham Care, Najib Tun Razak dipetik sebagai berkata bahawa rakyat Malaysia, begitu gigih dan bersemangat membantu rakyat Palestin yang sekian lama hidup dalam keadaan tertekan dan menderita akibat tindakan kejam dan zalim tentera Israel.

“Jelas ini semua pembohongan dan tindakan kerajaan UMNO BN sedangkan realitinya mereka menyokong Rejim Tel Aviv merupakan sikap bermuka-muka,” jelasnya.

Sikap bersandiwara BN dengan menyokong perjuangan masyarakat dunia terhadap keganasan rejim tel aviv terhadap rakyat Palestin telah membuatkan rakyat bertambah menyampah.

“BN cuba tunjuk bahawa mereka menentang rejim Zionis Israel tetapi pada masa yang sama membantu ekonomi Israel, jelasnya lagi.

Tiada ulasan: