23 Ogos 2011

Bekas Naib Presiden Persatuan Bekas-Bekas Tentera Malaysia (PBTM) mohon menjadi ahli PAS seumur hidup

Rosli menyerahkan borang permohonan menjadi ahli PAS seumur hidup kepada Mohd Nizar disaksikan Razman (kiri sekali) dan Nasir ( kanan sekali). Penyerahan borang dibuat pada malam ceramah perdana sempena pelancaran penubuhan KERABAT peringkat Negeri Perak di Markaz PAS Kampung Gelok baru-baru ini.

23 Ramadhan 1432H. [MOD] -
Oleh Mohd Syamil Azhar.

LENGGONG: Bekas Naib Presiden Persatuan Bekas-Bekas Tentera Malaysia (PBTM), Kapten (B) Mohd Rosli Yahaya mengejutkan banyak pihak apabila tampil di atas pentas ceramah PAS dengan menyerahkan borang permohonan menjadi ahli PAS seumur hidup.

Beliau yang juga bekas Yang DiPertua persatuan berkenaan bagi peringkat negeri Perak selama berbelas tahun, telah dilantik menjawat jawatan Timbalan Pengerusi Kelab Veteran Angkatan Tentera (KERABAT) peringkat Parlimen Lenggong.

Borang keahliannya diserahkan kepada Ahli Jawatankuasa PAS Pusat yang juga Timbalan Pesuruhjaya 1 PAS Perak, Datuk Seri Ir Mohd Nizar Jamaluddin pada program ceramah perdana sempena pelancaran KERABAT Perak di Markaz PAS Kampung Gelok dekat sini baru-baru ini.

Penyerahan borang keahliannya disaksikan Timbalan Pesuruhjaya 3 PAS Perak yang juga Yang DiPertua PAS Lenggong, Haji Razman Zakaria, Ahli Parlimen Padang Terap, Nasir Zakaria dan Presiden KERABAT Malaysia, Kol (B) Nazri Mokhtar.

Lebih 2000 hadirin pada malam program itu turut menyaksikan penyerahan borang oleh Rosli yang selama di dalam PBTM, tidak henti-henti menyuarakan pembelaannya terhadap bekas-bekas Angkatan Tentera Malaysia (ATM), balu-balu bekas tentera, anak-anak yatim bekas tentera dan semua peringkat bekas tentera.

Beliau juga lantang menuntut hak bekas-bekas tentera yang dijanjikan kerajaan, sepertimana telah termaktub dalam perlembagaan negara ini, seperti pemberian tanah serta lot tapak rumah dan sebagainya.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tahniah..

Tanpa Nama berkata...

tahniah..