13 Ogos 2011

Majlis Permuafakatan Bekas Murid dan Guru Sekolah Kebangsaan Sultan Idris ii ditubuhkan.

13 Ramadhan 1432H. [MOD] -
Mohd Hafez Sabri

Kuala Kangsar, Bekas bekas pelajar sekolah kebangsaan Sultan idris ke ii telah menubuhkan Majlis Permuafakatan Bekas Murid dan Guru Sekolah Kebangsaan Sultan Idris ii, Kuala kangsar atau ringkas MPBMG - SKSI II.

Menurut Setiausaha MPBMG - SKSI II, En Shahrudin Mohd Ali Tujuan penubuhan Majlis Permuafakatan Bekas Murid dan Guru Sekolah Kebangsaan Sultan Idris ii, Kuala kangsar adalah untuk mengumpulkan semua warga bekas pelajar agar berada didalam satu bumbung dan juga supaya bertanggungjawab dan sebagai tanda kasih kepada sekolah.

Menurut beliau lagi, semua maklumat berkaitan majlis permuafakatan ini boleh diperolehi didalam facebook atas nama Majlis Permuafakatan Bekas Guru & Murid SKSI II.

Setakat ini telah berjaya mengumpulkan semua lapisan pelajar bermula tahun 60an sehingga sekarang, jelas beliau.

Memetik ucapan beliau,

“ Justeru satu program majlis sambutan Aidilfutri akan dianjurkan pihak Majlis Permuafakatan Majlis Hari Raya bertujuaan mengumpulkan semua warga sekolah ini yang balik beraya di Bandar DiRaja Kuala Kangsar ini yang sekian lama tidak berjumpa dan terasa rindu akan sekolah tersebut”.

“ Pihak Majlis Permuafakatan menjemput semua bekas bekas guru dan pelajar ke majlis tersebut yang akan diadakan pada Hari Raya Ke 3 bermula jam 3,00 petang bertempat di Sekolah Kebangsaan Sultan Idris II itu”.

Manakala maklumat mengenai program hari raya tersebut bolehlah menghubungi Encik Khalilul Rahman Abdul Samad, Pengarah Program ditalian 013 513 7171 atau Encik Shahruddin Mohd Ali, Setiausaha Program 012 577 0030

Bayaran bagi majlis sambutan aidilfitri tersebut adalah sebanyak rm 20 bagi yang berkeluarga dan rm 10 untuk individu.

Bagi, seluruh bekas guru dan pelajar yang berminat untuk menyumbang derma bagi memperkukuhkan dana Majlis Permuafakatan Bekas Murid dan Guru Sekolah Kebangsaan Sultan Idris ii boleh menghubungi Bendahari iaitu Puan Suhaida Mohd Hashim ditalian 017 480 2219.

Tiada ulasan: