22 Ogos 2011

Qari Filipina, Qariah Malaysia Johan Tilawah Al-Quran DMDI

22 Ramadhan 1432H. [MOD] -

MELAKA 22 OGOS : Qari Filipina, Mohamad A Asgar dan qariah Sabah, Nur Faten Izzati Rablin muncul juara Tilawah Al-Quran Peringkat Antarabangsa Dunia Melayu Dunia Islam (DMDI) yang berlangsung di Masjid Al-Azim, malam tadi.

Mohamad, 29, dari Luzon dan Nur Farten Izzati, 19 masing-masing menerima wang tunai RM10,000, piala iringan dan sijil penyertaan yang disampaikan Yang Dipertua Negeri Melaka, Tun Mohd Khalil Yaakob.

Sementara itu qari dari Brunei, Awang Md Zul Hafiz Awang Tengah dan qariah dari Riau, Nurul Hayati Ismail di tempat kedua dengan masing-masing membawa pulang wang tunai RM7,000, plak dan sijil penyertaan.

Tempat ketiga pula dimenangi qari dari Riau Khairunnas Jamal dan qariah Sumatera Selatan Miftahul Jannah Sayuti yang menerima wang tunai RM5,000 serta sijil penyertaan.

Seramai 38 qari dan qariah dari Singapura, Thailand, Filipina, Indonesia, Brunei, Kemboja, Sri Lanka, Australia, Afrika Selatan, Timor Leste, Madagascar, China, Mesir dan Malaysia menyertai tilawah kali kedua itu.

tv news/-

Tiada ulasan: