13 September 2011

Kereta rempuh rumah

15 Syawal 1432H. [MOD] -



BUCKIMHAMSHIRE: Bukan selalu kita bangun pagi dan lihat sebuah kereta tersepit di pintu masuk rumah.

Tapi, itulah yang berlaku kepada seorang pemilik rumah apabila sebuah kereta Vauxhall Astra merempuh rumahnya di Oliffe Way, Aylesbury, Buckinghamshire, akibat terlalu laju. 

Pemandu kereta itu dikatakan telah memandu antara 80-100 batu sejam dan hilang kawalan ketika melalui sebuah bulatan dan merempuh hadapan rumah milik Miriam dan Ormund Robin. 

Rempuhan kuat itu menyebabkan bilik air di bahagian bawah rumah itu pecah. Dinding rumah yang pecah bertaburan di laman hadapan.

“Tiba-tiba saja saya mendengar satu bunyi yang kuat,” kata Miriam.

“Apabila saya keluar untuk menyiasat, saya amat terperanjat melihat kereta itu. 

“Tubuh saya menggeletar dan waktu itu saya takut kalau rumah ini akan terbakar. 

“Kalaulah waktu itu saya ada di bilik air bawah, tentu saya akan mati,” katanya. 

Jurucakap polis Thames Valley berkata, dua orang di dalam kereta itu telah ditahan. -DM

Tiada ulasan: