13 September 2011

Penarikan tauliah terhadap Khalid Samad tidak adil

15 Syawal 1432H. [MOD] -



Sebagai penduduk Shah Alam sejak sekian lama, saya ingin memprotes kenyataan Abdul Rahman Palil seperti yang dilaporkan oleh Sinar Harian keluaran 12 September 2011.
Semenjak Khalid Samad memenangi kerusi Parlimen, saya kerap kali mengikut tazkirah dan khutbah yang disampaikan oleh Khalid Samad.
Sepanjang mendengar tazkirah dan khutbah beliau, tidak pernah saya mendengar apa-apa perkara yang bersalahan dengan Islam mahupun dengan adat istiadat Melayu. Apa yang diperkatakan Khalid Samad adalah sesuai dengan Islam dan tidak menyalahi mana-mana tuntutan Islam
Tidak pernah saya dengar Khalid Samad menghalalkan arak, menghalalkan judi, mengatakan solat tidak wajib, mengatakan puasa tidak wajib ataupun apa-apa ajaran yang pelik dan tidak sesuai dengan Islam.
Sekiranya ada apa-apa perkara yang berlawanan dengan Islam, mengapa tidak didakwa sahaja Khalid Samad di Mahkamah Syariah?

Saya melihatkan apabila seorang yang berlatar belakangkan professional seperti Khalid Samad member ceramah, menjadi imam dan memberi tazkirah ia memberi semangat kepada pemuda-pemudi Islam untuk beramal dengan Islam dengan lebih baik.
Tindakan JAIS dan MAIS jelas bermotif politik dan bukannya untuk menjaga Islam. Bagi saya ianya satu tindakan politik hanya kerana Khalid bukan dari parti UMNO.
Sekiranya Khalid Samad ahli Parlimen dari UMNO, saya percaya JAIS dan MAIS akan memberi tauliah dengan mudah kepada beliau.
Saya sebagai penduduk Shah Alam amat kesal dengan sikap berat sebelah MAIS dan JAIS kerana membatalkan tauliah Khalid Samad itu.
Jelas ia adalah satu bentuk kezaliman ke atas Khalid Samad dan juga satu langkah yang merugikan pemuda-pemudi Islam di Shah Alam.
Yang benar,

PENDUDUK SHAH ALAM PRIHATIN

Tiada ulasan: