13 September 2011

Dinding, lantai mereput

15 Syawal 1432H. [MOD] -

TANJUNG PIANDANG – Keadaan rumah yang semakin uzur, di Parit Tanjung Piandang Darat, di sini, membimbangkan keluarga Jamil Azomi Hassan, 50, apabila kawasan dapur dan bilik air kini membahayakan keluarga itu.

Jamil Azomi berkata, dapur rumahnya semakin usang kerana dinding dan lantai mengalami kerosakan dan mereput.

Menurutnya, bilik air juga sudah begitu daif dan hanya berpintukan sehelai kain.

“Saya tidak mempunyai peruntukan untuk tujuan baik pulih ini kerana sudah tidak bekerja akibat faktor usia.

“Kini hanya bergantung harap dengan pendapatan anak untuk urusan perbelanjaan harian,” katanya kepada Sinar Harian.

Jamil berkata, jika dilihat dari luar rumahnya, pasti tidak akan percaya dengan keadaan rumah yang daif itu.

Menurutnya, pemimpin kampung tidak pernah datang menjenguk, mungkin tidak menyangka rumahnya itu mengalami banyak kerosakan.

Katanya, diharap pihak berkenaan dapat melihat sendiri keadaan rumahnya seterusnya memberi bantuan baik pulih rumah.

“Saya amat berharap bahagian dapur dan bilik air di baik pulih oleh pihak bertanggungjawab.

“Jika saya punya kemampuan saya sendiri akan usahakan untuk memiliki sebuah rumah yang sempurna, malangnya saya tidak ada peruntukan ini,” katanya.

sinar harian/-

Tiada ulasan: