06 September 2011

Tahniah Kepada Jacqueline Menjuarai Bowling Dunia

8 Syawal 1432H. [MOD] -
Kenyataan Media Pemuda PAS Sarawak

Dewan Pemuda PAS Negeri Sarawak (DPPNS) merakamkan setinggi-tinggi tahniah kepada Jacqueline Sijore yang telah memenangi kejuaraan Bowling Dunia di Hong kong semalam (4hb September 2011). DPPNS juga merakamkan setinggi-tinggi penghargaan kepada Jacqueline kerana telah mengharumkan nama negara dan negeri Sarawak.

Kejayaan anak muda ini tidak akan kemana, sekira pihak berwajib tidak memandang serius kejayaan anak muda ini di pentas antarabangsa. Bakat yang mahal sebegini tidak seharusnya diketepikan dan dibiarkan begitu sahaja tanpa diasah secara konsisten. DPPNS juga berharap potensi anak-anak muda Sarawak yang bernilai sebegini tidak dipandang ringan oleh pihak tertentu dan dapat dipertingkatkan lagi bagi memberi kejayaan yang lebih gemilang.

Kita mahu melihat potensi anak muda Sarawak yang berpotensi tinggi dipersia-siakan dan kementerian terbabit seperti yang berlaku kepada Saudara Jack Ho seorang atlet triton Sarawak yang pernah didedahkan oleh DPPNS sebelum daripada ini.

Dalam masa yang sama, DPPNS menggesa Menteri Muda Sukan Sarawak untuk menyediakan kemudahan-kemudahan sukan yang sempurna di seluruh negeri Sarawak bukan hanya tertumpu di bahagian-bahagian tertentu sahaja. Dengan kedudukan pendapatan negeri yang baik dan memiliki ramai anak muda yang berpotensi kami yakin sukan di Sarawak mampu pergi lebih jauh.

Mohammad Arifiriazul B Paijo
Ketua Pemuda PAS Sarawak

Tiada ulasan: