11 Oktober 2011

Warga emas ‘mandi’ petrol

13 Zulkaedah 1432H. [MOD] -

IPOH: Seorang lelaki warga emas jalan mundar-mandir sambil termenung gelisah hampir empat jam sebelum bertindak nekad ‘mandi’ dengan petrol dan membakar tubuhnya hingga rentung.

Mangsa berusia 68 tahun itu dilihat murung di tepi jalan berhampiran Seksyen 18, Jalan Pasir Puteh, di sini, dipercayai memikirkan cara untuk membunuh diri akibat dibelenggu masalah peribadi. Dalam kejadian kira-kira jam 1.45 petang semalam, warga emas,

Chong Nam Choon berasal dari Hala Pengkalan Timur, Taman Pasir Puteh di sini, mati dengan hampir 50 peratus tubuhnya rentung. Saksi kejadian, K Lasar, 42, berkata ketika itu, dia menjalankan kerja membaiki jalan berhampiran tempat kejadian sebelum terlihat objek seakan-akan ‘bebola api’ di tepi jalan kira-kira 100 meter dari tempat dia bekerja.

Menurutnya, sebaik mendekati objek berkenaan, dia terkejut apabila mendapati seorang lelaki warga emas tertiarap di tepi jalan dengan tubuhnya hampir rentung dijilat api.

“Saya cuba menyelamatkan mangsa dengan memadamkan api menggunakan pakaian, namun sudah terlambat sebelum mangsa mati.

“Ketika ditemui, mangsa tidak menjerit meminta tolong sebaliknya mengerang kesakitan,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian, semalam. Sementara itu, Ketua Polis Daerah Ipoh, Asisten Komisioner Azisman Alias ketika dihubungi berkata, pihaknya mengesahkan kejadian itu dan mengesan ahli keluarga mangsa.

“Mayat mangsa dibawa ke Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) untuk dibedah siasat. Kami masih menyiasat motif kejadian dan mengesahkan kes berkenaan sebagai mati mengejut,” katanya.

metro/-

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Marah kat Najiblah tu.