29 Disember 2011

Gara-gara pukul bekas adik ipar

4 Safar 1433H. [MOD] -

KUALA TERENGGANU – Tindakan seorang pembantu kantin yang bertindak memukul bekas adik iparnya membawa padah apabila dihukum denda sebanyak RM1,500 selepas mengaku bersalah di Mahkamah Majistret, di sini, semalam.

Tertuduh, Norliza Juliana Mohd Arif, 24, ibu kepada dua anak berasal dari Kampung Pengkalan Atap, Batu Rakit, di sini, telah memukul mangsa, Nurul Hazlinda Md Nong, 23, dengan menggunakan kunci tambahan motosikal dipercayai akibat provokasi daripada mangsa sebelum kejadian tersebut yang bertindak menarik tudung tertuduh.

Berdasarkan pertuduhan, tertuduh didakwa melakukan kesalahan itu pada 11 September lalu, kira-kira jam 4 petang di Jalan Mengabang Telipot, di sini dan dengan sengaja telah menyebabkan kecederaan kepada mangsa.

Tertuduh didakwa melakukan kesalahan yang boleh dihukum mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum setahun atau denda maksimum RM2,000 atau kedua-duanya jika sabit kesalahan.

Tertuduh yang diwakili peguam, Mohd Hayyatuddin Muhamad dari Tetuan Mohd Hayyatuddin & Co membuat pengakuan bersalah di hadapan Majistret Nor Azizah Yusof dan pendakwaan dilakukan Pegawai Pendakwa, Inspektor V Ravi.

Berdasarkan fakta kes, pada 11 September lalu kira-kira jam 4 petang, pengadu bersama rakannya menaiki motosikal di Jalan Mengabang Telipot, di sini, dan secara tiba-tiba tertuduh memukul tangan pengadu menggunakan kunci tambahan motosikal (kunci fox).

Berikutan itu, pengadu mengalami kecederaan di pergelangan tangan kirinya dan membuat laporan di Balai Polis Gong Badak sebelum dirujuk ke Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ), di sini.

Hasil siasatan mendapati tertuduh mengaku memukul pengadu menggunakan kunci tambahan yang terdapat di dalam motosikalnya dan kejadian itu berlaku disebabkan masalah keluarga.

Sinar Harian

Tiada ulasan: