26 April 2012

Jaringan Indra cetus kebangkitan

4 Jamadil Akhir 1433H. [MOD] -

JARINGAN penyamaan menerusi Indra Putra Mahayuddin menjadi titik tolak kebangkitan Kelantan sebelum menewaskan wakil Vietnam, Navibank Saigon 2-1 dalam aksi peringkat kumpulan H, kempen Piala Konfederasi Bola Sepak Asia (AFC) yang berlangsung di Stadium Thong Nhat kelmarin.

Jurulatih Kelantan, Bojan Hodak menyifatkan sepakan percuma yang disudahkan pemain berusia 31 tahun itu menjadi pembakar semangat kepada anak buahnya untuk bangkit setelah ketinggalan satu gol sebelum itu.

“Jaringan Indra Putra (Mahayuddin) hadir tepat pada masanya dan tempoh 10 minit terakhir cukup bermakna bagi kita sebelum Mohammad Ghaddar meledakkan gol kemenangan dalam perlawanan ini.

“Pemain mungkin sedikit keletihan setelah mengharungi jadual perlawanan yang padat, tetapi saya gembira dengan apa yang ditunjukkan mereka,” katanya yang turut memuji persembahan Navibank Saigon yang beraksi cemerlang sehingga memaksa barisan pemainnya banyak bertahan dalam babak pertama perlawanan tersebut.

Sementara itu, pengendali Navibank Saigon, Pham Cong Loc menyifatkan kegagalan barisan pemainnya mempertahankan kelebihan satu gol yang dimiliki menyebabkan pasukannya terpaksa berputih mata dalam perlawanan tersebut.

“Dua gol dijaringkan Kelantan hadir dalam tempoh yang singkat. Ini menyebabkan kami kesuntukan masa untuk kembali menyamakan kedudukan dan kekalahan ini sesuatu yang amat merugikan bagi kami,” katanya.

The Red Warriors kini gah menerajui tangga teratas kumpulan dengan mengumpul 10 mata dan hanya memerlukan sekurang-kurangnya keputusan seri ke atas wakil Myanmar,

Ayeyawady United dalam perlawanan terakhir kedua-dua pasukan di Kota Bharu pada 8 Mei nanti.

Sinar Harian

Tiada ulasan: