26 April 2012

Komputer diubah suai mesin judi

4 Jamadil Akhir 1433H. [MOD] -

KAMPAR – Polis merampas sejumlah 125 unit komputer yang diubah suai menjadi mesin perjudian haram dalam 12 serbuan dalam ‘Ops Dadu’ di daerah ini sejak 1 Januari lalu.

Ketua Polis Daerah Kampar, Superintendan Abdul Aziz Salleh berkata, dalam tempoh tersebut, polis telah menahan 11 lelaki dan seorang perempuan berusia antara 20 hingga 40 tahun disyaki penjaga pusat perjudian.

Menurutnya, sebanyak sembilan kes telah dituduh di Mahkamah Majistret Kampar bersabit kesalahan di bawah Seksyen 4B(a) Akta Rumah judi Terbuka 1953 manakala, tiga lagi dalam proses pertuduhan.

“Kejadian terbaru melibatkan dua serbuan rumah kedai di Kampar dan Mambang Diawan dan telah merampas sebanyak 20 unit komputer.

“Dalam serbuan itu, seorang perempuan dan lelaki telah ditahan dan mereka masih dalam siasatan polis,” katanya kepada pemberita di Ibu Pejabat Polis Daerah di sini, semalam.

Abdul Aziz berkata, kegiatan perjudian memerlukan kerjasama daripada orang awam bagi membendung kegiatan itu selain pihak polis meneruskan usaha dari semasa ke semasa.

Sinar Harian

Tiada ulasan: