31 Mei 2012

Dua sepupu cedera kemalangan

10 Rejab 1433H. [MOD] -

RANTAU PANJANG – Dua sepupu tidak sempat menghadiri majlis meraikan kemenangan sebuah pasukan bola sepak pada satu pertandingan, setelah terlibat dalam kemalangan di Kubang Rambutan kira-kira jam 9.20 malam kelmarin.

Ketika kejadian mangsa yang kedua-duanya berasal dari Kubang Sok Sek itu, menunggang dan membonceng sebuah motosikal apabila diundang untuk memeriahkan majlis bakar ayam itu.

Sinar Harian difahamkan kedua-dua remaja itu terlibat kemalangan dengan kereta Wira dari Rantau Panjang menghala ke laluan sama dengan mangsa.

Mangsa, Mohd Hamizi Ameran, 13, berkata ketika kejadian motosikal mereka yang menghala ke Kubang Rambutan berada di hadapan, sementara kereta Wira di belakangnya.

Menurutnya, mereka terlibat kemalangan setelah membelok ke kanan jalan untuk ke lokasi majlis diadakan.

“Saya sedar ketika kejadian dan terjatuh setelah berlanggar sebelum diselamatkan orang kampung yang mengangkat
saya ke tepi jalan,” katanya kepada Sinar Harian.

Berikutan kemalangan itu, Mohd Hamizi mengalami kecederaan pada bahu kanan, dan luka kecil di hampir keseluruhan badan sementara Mohd Fitri Rosli, 12, patah kaki kanan.

Kedua-dua mangsa dihantar ke Hospital Daerah Pasir Mas (HDPM) dengan Ambulans Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) Rantau Panjang untuk mendapatkan rawatan.

Mohd Fitri yang patah kaki kemudiannya dirujuk ke Hospital Raja Perempuan Zainab II (HPRZII) untuk rawatan lanjut.

Sementara itu, Ketua Skuad JPAM, Rantau Panjang, Lans Koperal Zulilawati Abdullah berkata, pihaknya menerima panggilan memaklumkan kejadian kira-kira jam 9.30 malam.

Menurutnya, beliau bersama empat anggota ke tempat kejadian, untuk memberikan bantuan awal kepada mangsa yang patah kaki seterusnya menghantar mereka ke HDPM.

Sinar Harian

Tiada ulasan: