14 Ogos 2012

Jelajah Ramadhan temui golongan kurang mampu

25 Ramadhan 1433H. [MOD] -

(Zailah bergambar selepas mengunjungi mereka yang diraikan)

KUALA LUMPUR: Berbaki beberapa hari menjelang Syawal, Ketua Muslimat PAS Pusat, Siti Zailah Mohd Yusuf terus setia menyantuni golongan kurang berkemampuan.

Menjelajah seluruh negara dalam program 'Jelajah Ramadhan', Siti Zailah bergerak ke parlimen Pasir Salak, Perak, baru-baru ini.

Di Pasir Salak, beliau sempat menziarahi ke semua Unit Peti Undi (UPU) di parlimen tersebut bagi menemui golongan dhaif, selain orang kekurangan upaya (OKU), serta anak-anak Pusat Asuhan Tunas Islam (Pasti) bagi menyampaikan sumbangan Ramadhan.

Ketiga-tiga UPU itu ialah Pasir Garam, Sungai Manik dam Teluk Sareh, yang berada di dalam Dun Kampung Gajah.

Siti Zailah juga berkesempatan menyediakan bubur lambuk bersama penduduk kampung sebelum diagihkan kepada para penduduk.

Malah, beliau juga sempat merasmikan sebuah surau di Pasir Garam yang sebelum ini dibaikpulih secara bergotong-royong oleh penduduk setempat pada program jelajah tersebut.

Selain menyampaikan sumbangan berbentuk makanan dan duit raya, ahli parlimen Rantau Panjang itu turut berkesempatan menyampaikan tazkirah ramadan kepada penduduk kampung.

"Alhamdulillah, sambutan amat baik diterima pihak kami. Kita bertemu dan menyampaikan sedikit sumbangan kepada golongan memerlukan. Ia merupakan program tahunan Dewan Muslimat PAS Pusat. Tahun ini, kita fokus parlimen Pasir Salak," tegas beliau ketika dihubungi Harakahdaily.

Menurut Siti Zailah, kini beliau berada di Kelantan dan akan menghabiskan program jelajahnya di sekitar Kelantan, khususnya di Rantau Panjang.

harakahdaily/-

Tiada ulasan: