14 Januari 2013

Lagi empat hari pertandingan tamat

2 Rabi'ul Awal 1433H. [MOD] -



Peraduan menulis esei berdasarkan ayat al-Quran tinggal empat hari lagi. Tarikh akhir penghantarannya ialah pada 18 Januari 2013 ini. Mana-mana yang ingin menghantar tulisan mereka dinasihatkan agar tidak menunggu sehingga tarikh akhir.

Para penulis juga sewajarnya tidak melepaskan peluang untuk memenangi hadiah yang begitu lumayan iaitu hadiah utamanya wang tunai bernilai RM10,000, kedua RM5,000 dan ketiga RM3,000 serta 17 tulisan lain akan diberikan hadiah sagu hati berupa wang tunai bernilai RM100.

Peraduan ini meminta peserta menulis artikel berdasarkan ayat al-Quran surah an-Nisa, ayat 58 yang bermaksud;

“Sesungguhnya, Allah menyuruh kamu supaya menyerahkan segala jenis amanah kepada ahlinya (yang berhak menerimanya), dan apabila kamu menetapkan hukum antara manusia, (Allah menyuruh) kamu menetapkan hukum dengan adil. Sesungguhnya Allah dengan (suruhan-Nya) itu memberi pengajaran yang sebaik-baiknya kepada kamu. Sesungguhnya Allah sentiasa mendengar, lagi sentiasa melihat.

Tujuan peraduan ini diadakan ialah untuk mengajak rakyat agar berfikir dan menuntut kerajaan yang adil dibentuk di negara ini; mendekatkan rakyat dengan ayat al-Quran; dan mengajak rakyat agar berhujah dengan al-Quran.

Sebelum mengirim tulisan, anda dinasihatkan agar membaca dengan teliti syarat penyertaan dan memahaminya agar menepati kehendak penganjur. Kepada yang berminat masih belum terlambat untuk menyertainya dengan menghantar artikel mereka ke emel budayaharakahdaily@gmail.com

HARAKAH/-

Tiada ulasan: