07 April 2013

Calon 'muka baru' Pas turun padang, nekad pertahan Baling

26 Jamadil Awal 1434 H. [MOD] -


PRU13

PRU13
BALING - Calon Pas kerusi Parlimen Baling, Brig Jen (B) Datuk Najmi Ahmad kini giat memperkenalkan dirinya kepada rakyat khususnya kepada jentera parti.

Bekas Pengarah Kor Angkatan Tentera Malaysia (Kagat) itu mengatur pergerakan di setiap Unit Peti Undi (UPU) bermula di Kuala Ketil, Kupang dan Bayu.

Tempoh memperkenalkan diri ini penting berikutan Najmi merupakan ‘muka baru’ walaupun dia adalah anak tempatan Baling.

Najmi berkata, dia yakin rakyat Baling boleh menerima kehadirannya walaupun pihak lawan mempunyai kekuatan tersendiri.

“Kita tahu rakyat Baling melihat kepada mereka yang mempunyai pendidikan agama. Namun begitu, ia tetap bergantung kepada pengundi itu sendiri,” katanya semasa ditemui di UPU Felda Teloi Kanan, di sini.

Ditanya adakah beliau tergugat dengan gerak kerja yang dilakukan kepimpinan Umno Bahagian Baling, Najmi berkata, dia tidak berasa tergugat.

“Ia bergantung kepada ‘mood’ rakyat Baling. Walaupun Barisan Nasional (BN) menggunakan material sebagai langkah memancing undi, ia tetap bergantung kepada pengundi,” katanya.

Najmi berkata, dia tidak pernah terfikir untuk bertanding dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) dan pemilihannya sebagai calon amat mengejutkan.

“Saya memang tidak pernah terfikir untuk bertanding. Namun begitu, saya menghormati dan menerima keputusan parti dengan hati terbuka,” katanya.

Sebelum ini, penyandang kerusi Parlimen Baling, Datuk Taib Azamuddin Md Taib turut menyokong penuh pemilihan Najmi sebagai calon Parlimen Baling.

Sinar/-

Tiada ulasan: