29 April 2013

Kubu kuat BN di Kepala Batas boleh jatuh kepada PAS

18 Jamadil Akhir 1434 H. [MOD] -
Perhimpunan diadakan di tempat terbuka di sebelah bilik operasi pilihan raya BN Penaga: dimana bendera BN merata-rata dan balon BN yang berlegar di tempat mudah dilihat dari bawah. – Gambar oleh K.E.Ooi
KEPALA BATAS, 29 April — Pengundi muda ditambah dengan rasa tidak puas hati terhadap calon-calon Barisan Nasional (BN) boleh menyebabkan Kepala Batas jatuh kepada PAS.
Calon PAS bagi kerusi Parlimen Kepala Batas Afnan Hamimi Taib Azamudden dan calon Dewan Undangan Negeri (DUN) Penaga Rosidi Hussian mengambil kesempatan terhadap situasi di bawah dan mendapat keuntungan di kubu kuat BN itu.
“Kumpulan yang berpecah dikalangan BN di sini disebabkan oleh kekecewaan dengan calon yang terpilih telah memberikan kita ruang untuk memberikan kesan di sini, “kata mereka.
Sokongan kepada PAS tidak pernah lebih kuat daripada perhimpunan yang diadakan di Penaga malam tadi, menyaksikan kehadiran lebih daripada 3,000 orang untuk mendengar ucapan presiden parti Datuk Seri Abdul Hadi Awang.
Perhimpunan diadakan di tempat terbuka di sebelah bilik operasi pilihan raya BN Penaga: dimana bendera BN merata-rata dan balon BN yang berlegar di tempat mudah dilihat dari bawah.
“Semua orang mahu mendengar ucapan Tok Guru untuk mendengar apa yang beliau mahu cakap dan saya pasti sesetengah daripadanya adalah bekas penyokong Umno,” kata seorang ahli PAS yang ditemui di perhimpunan itu.
The Malaysian Insider/-

Tiada ulasan: