08 April 2013

Mayat tergantung dalam kilang

27 Jamadil Awal 1434 H. [MOD] -


Mayat tergantung dalam kilang

Anggota bomba dan polis membawa mayat mangsa untuk dihantar ke HTI untuk bedah siasat.
TELUK INTAN-Seorang lelaki warga Vietnam berusia lingkuangan 30-an dijumpai mati dalam keadaan tergantung di dalam sebuah kilang terbiar di jalan Kampung Banjar kira-kira 2.30 petang, Jumaat lalu.

Ketua Polis Daerah Hilir Perak, Asisten Komisioner Goh Kok Liang berkata, mayat lelaki warga asing  tergantung itu ditemui orang ramai yang kebetulan melalui di kawasan perindustrian tersebut.

Menurutnya, orang ramai yang menyedari keadaan itu bergegas menghubungi polis dan pihaknya masih menyiasat motif sebenar kematian.

Katanya, hasil siasatan terhadap saudara kandung mangsa juga tidak mengetahui punca lelaki itu sanggup bertindak mengantungi diri.

“Lelaki ini seorang pekerja di salah sebuah kilang  di kawasan itu di sini dan pihak polis masih menyiasat punca mengapa mangsa berbuat demikan.

“Saya juga difahamkan mangsa akan pulang ke negara asal, Vietnam pada 8 April ini (hari ini) malahan lelaki ini sudah membeli tiket  pulang,” katanya.

Kok Liang berkata, pihaknya sedang  menyiasat punca mengapa lelaki itu  mengambil tindakan membunuh diri dengan menggantungkan dirinya.

 Beliau berkata, mayat mangsa dihantar ke Hospital Teluk Intan (HTI) dan telah dituntut oleh keluarga mereka.
Katanya,  kes diklafikasikan sebagai mati mengejut.

Sinar/-

Tiada ulasan: