11 September 2013

Qaryah Ramadan dinobat panorama terbaik Asia Pasifik

5 Dzulka'edah 1434 H. [MOD] -

KOTA BHARU: Panorama di Qaryah Ramadan dipilih sebagai gambar terbaik sempena perhimpunan agung Tourism Promotion Organization For Asia Pacific Cities (TPO) tahun ini.

Majlis Perbandaran Kota Bharu Bandar Raya Islam (MPKB BRI) mewakili Kota Bharu mengatasi 69 bandar raya lain dari rantau Asia Pacific.


Pengerusi Jawatankuasa Kebudayaan, Pelancongan dan Warisan, Mejar (B) Datuk Md Anizam Abdul Rahman berkata, MPKB BRI menerima hadiah terbaik dengan mengetengahkan suasana di Qaryah Ramadan pada pameran yang diadakan.

Katanya, program tersebut diadakan sempena Perhimpunan Agung TPO kali keenam yang diadakan di Daejeon Metropolitan City, Korea.

Program berlangsung pada 4 hingga 7 September lalu bertempat di Daejeon Simposium TPO dan TPO Daejeon International Travel Fair.


”Seramai 15 delegasi dari Kelantan yang diketua Exco Pelancongan menyertai program berkenaan bersama wakil daripada Ipoh, Pulau Pinang dan Johor Bahru.

“Kelantan juga mengentengahkan aktiviti pelancongan yang diwakili Khalifa Suite Hotel dan H&H Travel bagi menggambarkan suasana menarik di sini.

“Kelainan yang kita pamerkan dengan imej pelancongan bermesej Islam dan budaya kehidupan masyarakat timur,” katanya di sini.

Perhimpunan Agung TPO tahun ini bertema "Revitalisasi Industri Pelancongan melalui Pertubuhan Antarabangsa."

Beliau juga berkata, Kota Bharu dipilih sebagai tempat berlangsung forum TPO tahun hadapan berikutan pencapaian cemerlang di Daejeon.

Katanya, pemilihan Kota Bharu sebagai satu penghormatarn besar kepada Kelantan dan Malaysia amnya yang dijangka disertai 200 peserta dari 70 bandar besar di rantau Asia Pasifik.

Harakahdaily/-

Tiada ulasan: