14 Disember 2013

Mengadu kaki kebas sebelum ajal

10 Safar 1435H. [MOD] -
Alor Gajah: “Bang, kedua-dua kaki saya ni terasa kebas.” itu rintihan terakhir seorang penunggang motosikal yang terbabit kemalangan di Kampung Tengah, Kuala Sungai Baru, di sini, sebelum menemui ajal ketika menerima rawatan di Hospital Melaka (HM), semalam.

Difahamkan, dalam kejadian pada jam 8.45 pagi itu, mangsa, Ahmad Rais Maarof, 21, dari Taman Seri Aman, Masjid Tanah sedang menuju ke tempat kerja di sebuah bengkel di Taman Kuala Permai, Kuala Linggi.

Sumber berkata, sebaik tiba di tempat kejadian, motosikal Yamaha 125Z ditunggang mangsa hilang kawalan selepas gagal mengelak kereta Perodua Myvi dipandu lelaki berusia 20-an yang membuat pusingan U.
“Mangsa yang bersendirian kemudian terlanggar bahagian belakang kereta itu lalu merempuh sebuah lagi kereta Perodua Viva dipandu seorang guru sebuah tadika berdekatan yang turut cedera di kaki kiri.
“Ahmad Rais tercampak di tengah jalan dan parah di kedua-dua kakinya diselamatkan orang ramai lalu dibawa ke hospital sebelum disahkan meninggal dunia,” katanya di sini, semalam.
Menurutnya, mangsa sebelum itu dikatakan masih berupaya bercakap walaupun kedengaran rintihan sayu menahan kesakitan sambil memegang kedua-dua kakinya yang patah.
“Sepanjang perjalanan ke hospital, mangsa masih sedarkan diri, namun agak lemah dan masih boleh bercakap,” katanya.
Majikan mangsa, Hisham Selamat, 31, berkata, arwah kebiasaannya akan datang ke bengkel kira-kira jam 11 pagi, namun dia dikatakan kerja lebih awal semalam.
“Sehari sebelum kejadian (kelmarin), arwah ada menghantar SMS kepada saya memberitahu dia kurang sihat dan tidak dapat bekerja.

Malah, sejak bekerja setahun lalu, dia tidak pernah datang awal.
“Memang terasa janggal apabila mengetahui arwah keluar rumah lebih awal ke tempat kerja berbanding hari biasa,” katanya.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Alor Gajah Superintendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin mengesahkan menerima laporan kemalangan tiga kenderaan itu.

Mymetro

Tiada ulasan: