02 Januari 2009

Drs. Khalil : 2008 tahun bersejarah bagi Pakatan Rakyat.

KAMPAR, 31 Dis,:- Tahun 2008 merupakan tahun bersejarah bagi rakyat di negeri Perak, Kedah, Pulau Pinang dan Selangor apabila tsunami politik menyaksikan negeri tersebut jatuh kepada Kerajaan pakatan Rakyat, Demikian antara ucapan ADUN Titi Serong, Drs. Khalil Idham Lim dalam Majlis Ceramah sempena Tahun baru di sini.

Ceramah anjuran PAS Kawasan Kampar itu menyaksikan kehadiran penduduk setempat yang memberangsangkan walaupun dalam keadaan hujan lebat. Semua kerusi yang diletakkan dalam khemah yang disediakan dipenuhi pengunjung.

Kehadiran ini menurut Pegawai Khas kepada YAB Menteri Besar Perak yang juga Ketua Penerangan PAS Kawasan, Sdr.Amran Harun mungkin disebabkan jamuan istemewa yang disediakan selepas ceramah iaitu 11,000 cucuk satey ayam dan nasi lemak.

Drs. Khalil sebagai penceramah tunggal dalam majlis itu meneruskan ceramahnya dengan tayangan LCD.

Beliau mempersoalkan kenapa rakyat Malaysia hanya menunggu jam 12.00 malam untuk menyambut tahun baru .apalagi diadakan dalam keadaan yang melanggar batas hukum Islam dan moral.

Drs. Khalil menyampaikan hadiah pertandingan badminton.


Kenapakah tidak boleh diubah seperti kita menyambut tahun Hijrah iaitu sesudah maghrib sudah dianggap boleh menyambut tahun baru. "Apalah lebih sangat menunggu detik 12 malam" soal Drs. Khalil kepada yang hadir.

Pada kesempatan itu beliau menjelaskan isu-isu semasa dengan paparan gambar yang menarik.
Majlis diakhiri dengan penyampaian hadiah oleh ADUN Titi Serong kepada pemenang pertandingan badminton sempena majlis ceramah tersebut.