27 Februari 2009

Ibrahim ali, Bila mati baru boleh masuk UMNO.

GUA MUSANG: Pemuda Umno Gua Musang menolak cadangan agar Anggota Parlimen Pasir Mas Datuk Ibrahim Ali diundang menyertai semula Umno sebaliknya pergerakan itu mahu beliau kekal sebagai anggota Bebas.

Ketua Pemuda Umno Gua Musang Bazlan Baharuddin berkata pengalaman lepas apabila Ibrahim menentang calon Barisan Nasional pada satu pilihan raya kecil pada 2005 menunjukkan beliau sanggup menentang pucuk pimpinan Umno.

Mungkin sudah ramai yang lupa, sebenarnya Ibrahim sudah digantung dari menjadi Ahli UMNO dan pegantungannya adalah seumur hidup.

Artinya tidak ada peluang untuk dia masuk UMNO lagi. Sebagaimana kata orang Kelantan, Ibrahim bila sudah mati baru boleh masuk UMNO kembali.

11 ulasan:

Awanama berkata...

patutla orang umno ramai... dah mati pun boleh masuk umno.....

patut la pilihanraya asyik menang jer... sebab byk hantu....

PAS TAMAN PAYA JARAS PERMAI berkata...

Assalamualaikum Yb

Berahim Ali ini saya cukup menyampah. Dialah oramg yang buat konspirasi menjatuhkan bapa saya diperingkat cawangan kg. Hasilnya bapa saya cukup benci dengan si katak ini dan sudah masuk bule. syukur

mulutbecok berkata...

ka ka ka !
kelakar.
kubur, mati, umno, pengundi hantu. semua tu macam satu kumpulan.

mungkin yang sekongkol dengan umno pun mati jiwa nya. cuma yang hidup adalah nafsunya.

Awanama berkata...

Orang mati masuk kubur, depa mati masuk umno. Patut le banyak pengundi hantu mengundi BN. Rupanya depe ni semuanya ahli UmNo yang dah mati.

Awanama berkata...

katak ni..elok buat umpan ikan haruan

Awanama berkata...

Saya rasa ikan haruan pun jijik nak makan katak macam ni...

Awanama berkata...

tapi kena ingat, banyak katak yang mati de tengah jalan...
jangan sampai mati katak udah le...

Awanama berkata...

Drs,Meskipun MP Pasir Mas terbukti kurang sopan tika sidang parlimen yg lalu,masih ada sekelumit salute saya pd nya."Rasa hormat nya pada Tuan Guru MB Kelantan nyata amat tinggi.Beliau sedaya mungkin utk tidak menyakitkan hati TGNA.Yg baik kita iktirafkan. Nona Ratana Chulaborn.

Ubaid Madani berkata...

wahai cucu2 yang beriman lagi budiaman...

Bab Tok Him..kita jangan melatah..hadapi dulu kes Perak ni..datang ramai2 kuliah dan qiamulail mlm ni,doa dan munajat pd Allah dan kita baca qunut nazilah..agar sape2 aje yg kianati Islam..hancor..
maklmurkan kediaman resmi MB,lepas ni...tak tau bila pula majlis zikrullah akan diadakan..takut2 diganti dgn konsert..ya Allah tolonglah..

Awanama berkata...

Semasa nak bertanding PRU-12 dulu x penah sepatah haram pun duia kutuk , maki pimpinan dalam Pakatan Rakyat esp Pas yang dia bertanding atas tiket PAS melalui ehsan TGNA. Ntahla, masa mula2 lepas menang saya ikuti ceramah dia, semua baik2 puji pimpinan PAS serta ucap terima kasih atas jasa baik pimpinan dan penyokong PAS kerana menyokong dia disamping membuat kutukan sekutuk-kutuknya terhadap pimpinan UMNO/BN... Bila masa berlalu... dia terus berubah mengikut kepentingan... Sekarang sudah dirasakan PAS x de kaitan dalam kejayaan dia jadi ahli Parlimen pasir Mas. Semua atas usaha kempen puak2dia.... Sedih rasanya... namum saya bersyukur org macam ni x masuk PAS, dan sekarang orang dah yakin siapa dan bagaimana perangai dia yg sebenarnya... Sudah tidak boleh dipercayai... segala yang dia buat hanya untuk mengambil peluang untuk dirinya... Semoga dia diberi hidayah dan taubat nasuha.. Kesian... si raja katak...

Awanama berkata...

dah sunnatullah, zaman nabi pun ada orang macam ni... perjuangan Islam & kebenaran ni penuh dengan mehnah fitnah ranjau liku, nak mudah dok je dlm parti kebangsaan mcm UMNO /BN tu duit pun masyuk.. x caya tanya JKKK kg tuan2