27 Februari 2009

Jangan ambil gaji - DAP

Menteri Besar Kudeta Perak, Dr. Zambry Abdul Kadir didesak supaya tidak mengambil sebarang imbuhan termasuk gaji sehingga mahkamah memutuskan kerajaan negeri mana yang sah.

Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham mendakwa langkah itu wajar bagi berlaku adil kepada rakyat supaya wang mereka tidak digunakan untuk membayar gaji dua kerajaan negeri.

''Dalam tempoh ini, saya mencabar Zambry supaya tidak menerima sebarang bayaran sehingga mahkamah membuat keputusan.

''Mereka boleh bekerja, kita juga boleh bekerja tetapi tanpa bayaran kerana rakyat tidak boleh bayar dua kali," katanya kepada pemberita ketika ditemui di sini hari ini.

16 ulasan:

Pak Brahim berkata...

Satu cadangan yang baik dan berasas.

Awanama berkata...

Betul tu, kes dlm proses

azhar berkata...

salam..
langkah bijak bagi MB halem..kalau sah besok ambik duit tertangguh tu...

Awanama berkata...

masuk rumah sewa, pecah pintu dgn terajang, lepas tu kasi tahu jiran2 kami dah cukup org utk nak sewa rumah nie. kamu semua boleh keluar..

Jiran setempat kebingungan,lepas tu kasi tahu JKKK kami dah boleh masuk utk conquer rumah tu..kau org semua kena patuh sbb JKkk dah lantik kami.

mmng tak payah gaji ler.. jenis manusia bangsat.tak tahu malu..
buat malu org iSLAm jer

Awanama berkata...

lagi ada hati nak buat tazkirah...
kalau buat tazkirah kat zoo taiping pun, beruk2 tu pun lari.. muka lagi keruh dari binatang .

Awanama berkata...

Ha..ha..ha...Tak yah ambil gaji???????...MEALUN ni mana tahu halal dan haram....bg di duit tu sama saja....mengapa pulak haram.....????? Dia kan LANUN .....LANUN mana tahu halal dan haram...yg penting kuasa dan duit....

Awanama berkata...

Orang macam Zambry ni...5 kupang pun disebatnya...10 kupang pun disapunya...ini pulak juta-juta RM....ha..ha..ha ...tambahan pulak Mamak memang kuat makan duit...belit pun pandai....ada betul ka????

Awanama berkata...

yang dia punya, dia sapu.
yang mungkin dia punya, dia sapu.
yang akan jadi dia punya, dia sapu.
yang belum tentu dia punya, dia sapu.
yang bukan dia punya, dia sapu.
yang orang punya, dia sapu.
yang cantik, dia sapu.
yang buruk, dia sapu.
yang bersih, dia sapu.
yang kotor, dia sapu.
yang kecik, dia sapu.
yang sikit, dia sapu.
yang banyak, dia sapu.
yang besar, dia sapu.
yang halal, dia sapu.
yang haram, dia sapu.

apa saja yang lintas, semua dia sapu la...


dia = BN/UMNO = kaki sapu
mentor dia, Toyo si penyapu...

Awanama berkata...

salam kepada sahabat semua..
kita sebagai pendokong dan pejuang utk menegakkan islam..gunakan lah bahsa secara yang berhemah..jgn saja nak lepaskan geram atau mengutuk org lain..sebaliknya mencerminkan diri kita pula yang sam tidak melambangkan kita sebagai org islam contoh...
Amin

Hamba Miskin berkata...

Saya setuju !!

Awanama berkata...

tapi, bukan semua yang hantar komen tu penyokong/ahli PAS.
mungkin ada jugak orang UMNO yang nak lepas geram pasal kalah pemilihan.

Awanama berkata...

NAK BUAT MCM MANA DUIT HALAM Dah jadi darah daging kami...rasa tak keruan klau tak makan duit halam...mcm penagih dadah tak kena dadah bgitulah umpamanya.

Awanama berkata...

Sdra tamu di laman Drs,Bagi menghormati YB ada baik nya santun berbahasa indah maana nya.Bahasa Jiwa Bangsa, Nona Ratana Chulaborn.

Awanama berkata...

JANGAN AMBIL GAJI ................ ITU AYAT MANA PUAK UMNO TU FAHAM ......... DUIT RAKYAT DI BALUN ............. BUNCIT LAH LAH PERUT KO WAHAI UMNO BEDEBAH

Awanama berkata...

Jangan ambil yang bukan HAK, jatuh haram tu. Tapi dia orang dah biasa ambil yang bukan HAK.

Jadi pendek kata, KO JAWAB LA SENDIRI KAT AKHIRAT NANTI!!!!!!

Awanama berkata...

Sesungguh setiap daging yang ada hasil dari sumber yang haram maka tempatnya adalah api neraka... na'uzubillah