02 Mei 2009

Pemimpin Bn berlakun lagi...


KEPIMPINAN MELALUI TAULADAN...Kenderaan yang membawa Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin keluar dari kediaman Ketua Menteri Sarawak Tan Sri Abdul Taib Mahmud di Demak Jaya di sini, semalam, selepas menziarahi jenazah Puan Sri Laila Taib. Laila, 68, meninggal dunia pada 3.45 petang semalam.

Ketika berdentung dentang para pemimpin Umno bercakap soal penggunaan kereta rasmi Proton Perdana sehingga di Perak secara mengejut kereta Toyota Camry yang dibeli semasa Pakatan Rakyat memerintah dilelong namun kereta rasmi Timbalan Perdana Menteri adalah Roll Royce. Foto BERNAMA. (Berita asal dari siasahdaily)

10 ulasan:

Awanama berkata...

Pelandu selalu lupa jerat tetapi jerat tak lupa pelanduk

ANAK KOMANDO REJ 1 berkata...

KETIKA LHDN SIBUK MENYURUH PARA PEMBAYAR CUKAI MENGHANTAR BORANG,PARA PEMIMPIN BN PUN SIBUK MENAYANGKAN MCAMANA GUNA WANGTU UNTUK MEREKA. NILAH YG DIKATAKAN YG KAYA BERTAMBAH KAYA YG MISKIN PAPA KEDANA. KEPADA RAKYAT MALAYSIA YG NAK RENEW INSURAN KENDERAAN JGN TERKEJUT INSURAN DAH MAHAL UTK KERETA LAMA YG RATA2 ORG SUSAH PAKAI. JGN TERKEJUTYE JIKA BAYARAN UNTUK THIRD PATYPUN MELAMBUNG TINGGI. BAGI YG PANGKAH PAKATAN RAKYAT ANDA DAH LAHIRKAN PROTES TETAPI BAGI YG PANGKAH BN JGN MENGELUHYE. ANDA YG PILIH ANDA TERIMALAH PADAHNYA...

Awanama berkata...

atau anda sengaja memesongkan realiti sedang anda sebenarnya tahu yang itu adalah kereta KM sarawak. anda tahu fitnah itu lebih dasyat dari membunuh! saya mungkin kurang ilmu agamanya, tapi anda yang mungkin sudah di dalam islam yg suci, jagalah agama anda. atau anda sia2 sahaja menjadi seorang muslim. saya bukan menghukum anda,tapi biarlah nyatakan yang benar, bukan memutar belitkan fakta. salam untuk saudara.

Awanama berkata...

have you seen this interesting site.. it's nickelplatedpinart.blogspot.com

Awanama berkata...

Wah hebatnye! ketua menteri serawak UBN ada roll royce, ape nak heran kereta nie bukan mahal sangat pun jika dibandingkan dengan kereta mewah cambry. Lagi pun serawak yang diperintah UBN lebih maju dari negeri lain. mana ada rakyat miskin kat sana. kelantan adale

Awanama berkata...

bodo nyer org umno, kat US pon ad org miskin, ni kan plak sarawak yg berderet rumah panjang tuh..
hai,kata BN patriotik, psal lyan roll royce plak ni, ckp x srupa bikin daa..

BUJANG SUSAH berkata...

Untuk tanpa nama yg kata kita org fitnah ni. Memang aku rasa pun kereta tu KM serawak punya. Muhyidin tu cuma tumpang jer. Tapi Aku nak tanya.. KM serawak tu bkn org BN ke? kita org persoalkan mengapa kita rakyat disuruh guna kereta buatan malaysia, Wakil rakyat guna camry pun korang org BN kecoh x habis2. Klau boleh 15 tahun media x nak berhenti mainkan isu ini. Tp bila KM korang guna Roll Royce, korang semua x kecoh pun. media korang x bgtau apa2 pun. Kenapa korang x kata apa2? Nak cerita tentang agama biar ikhlas bro. biar adil. Manusia x lari dari kesilapan. anda maksum ke?

Awanama berkata...

" atau anda sengaja memesongkan realiti sedang anda sebenarnya tahu yang itu adalah kereta KM sarawak. anda tahu fitnah itu lebih dasyat dari membunuh! saya mungkin kurang ilmu agamanya, tapi anda yang mungkin sudah di dalam islam yg suci, jagalah agama anda. atau anda sia2 sahaja menjadi seorang muslim. saya bukan menghukum anda,tapi biarlah nyatakan yang benar, bukan memutar belitkan fakta. salam untuk saudara. "
<---- Nasihat anda mamang betul! Fitnah dan putar belit memang dosa besar dalam Islam! Tiada siapapun nafikan. Tanyalah Najib Altantuya. Tanyalah kepada TV3, tanyalah kepada semua media-media utama di Malaysia. Tanyalah sesiapapun!. Namun adakah mereka mengaku terhadap putar belit fakta yang mereka lakukan! Anda juga sedang memutar belit kenyataan YB Khalil... Memang semua orang tahu kereta Roll Royce tu milik KM Serawak. Xkan Muhyidin tiba2 beli kereta tu masa kat lawatan di Sarawak. Cuma, persoalanya mana kereta buatan negara sebagai kenderaan rasmi yang digahkan kononnya mesti diguna untuk menunjukkan semangat patrotisme seperti dalam tindakan untuk jual camry dengan alasan membazir kerana beli kereta import... Fikir-fikirkan lah....

Awanama berkata...

Seronok betul tengok orang yang tak baca buku untuk faham bertengkar. Kalau dah tak takut mati memang mereka akan kejor dunia, tapi orang yang takut azab kubur tak sanggup nak jadi gila kerana gadaikan akhirat untuk duni yang sekejap cuma ini. Fikirkan apa yang akan kita hadapi dalam kubur, ade ke orang lain boleh tolong kita kalau tak sempurnakan amanah sebaik mungkin? Fikirlah. (Koyowongmbien)

kereta buruk berkata...

Kalau diteliti pada gambar kereta Rolls Royce tersebut, nampaknya di plat kenderaan tertera "YAB Timbalan Perdana Menteri Malaysia". Mungkin penglihatan saya kurang mantap. Kalau ada yang boleh mengesahkan, saya minta bantuan anda.